مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

اسامی محرومان هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال اعلام شد

سازمان لیگ برتر فوتبال اسامی 7 بازیکن محروم در هفته بیست و یکم را اعلام کرد.

 اسامی محرومان به شرح زیر است:

محمد حسن رجب زاده از تیم ابومسلم
علیرضا شفیعیان از تیم تراکتورسازی تبریز
محسن مسلمان از تیم ذوب آهن
ایوان پترویچ ازتیم شاهین بوشهر
داوود حقی از تیم صبای قم
سیامک سرلک و سعید رمضانی از تیم فولاد خوزستان

هفته بیست و یکم لیگ سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.


اسامی تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد

کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران اسامی 25 بازیکن را برای حضور در تورنمنت قطر اعلام کرد.


فهرست 25 نفره تیم ملی برای حضور در رقابت‌های چهارجانبه قطر از سوی کادر فنی به شرح زیر اعلام شد:

مهدی رحمتی، وحید طالب‌لو، هادی عقیلی، سپهر حیدری، سیدجلال حسینی، مهرزاد معدنچی، کریم انصار‌ی‌فرد، هاشم‌ بیگ‌زاده، امیرحسین فشنگ‌چی، مجید غلام‌نژاد، احسان حاج‌صفی، خسرو حیدری، حسین کعبی، محمد رضا خلعتبری، محسن خلیلی، سوشا مکانی، میلاد میداودی، محرم نویدکیا، محمد نصرتی، محمد نوری، پژمان نوری، غلامرضا رضایی، آندرانیک تیموریان، فریدون زندی و میلاد زنیدپور

این نفرات باید حداکثر تا ساعت 1 بامداد روز پنجشنبه خود را به کادر فنی در هتل کمپ تیم‌های ملی معرفی کنند.


تلاش تاتنهام برای جذب مدافع ویگان

دو تیم لیگ برتر انگلیس خواهان مدافع چپ ویگان آتلتیک شدند.

به نقل از روزنامه دیلی‌استار باشگاه تاتنهام اعلام کرد تلاش‌هایش برای جذب ماینور فیگورا آغاز شده است.
تاتنهام که در رقابت های فصل جاری با محدودیت و مشکلاتی در جناح چپ دفاع خود روبرو بوده‌، قصد دارد در فصل نقل و انتقالات زمستانی این نقطه ضعف خود را برطرف کند که در این میان فیگورا در صدر فهرست مدافعان چپ درخواستی آنان قرار دارد.
در این ارتباط شنیده می شود لندنی‌ها بابت این مدافع 26 ساله حتی حاضر به پرداخت نزدیک به 7 میلیون یورو نیز هستند.

این بازیکن که با ویگانی ها تا تابستان سال 2012 قرارداد دارد‌، در عین حال مورد توجه ساندرلند نیز قراردارد. این باشگاه نیز در تدارک جذب چنین مدافعی برای استحکام بخشیدن به توان دفاعی خود است.


اشک‌های گواردیولا در ابوظبی

جوزپه گواردیولا ششمین جام ارزشمند در سال 2009 را بالای سر تیم خود دید و این‌بار نتوانست رفتارش را کنترل کند و گریست.


به نقل از اسپورت کاتالونیا، تیم فوتبال بارسلونا در ابوظبی قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را به کارنامه درخشان خود در سال 2009 اضافه کرد اما چه کسی بیشترین سهم را در این موفقیت داشت؟

گواردیولا ششمین جام ارزشمند در سال 2009 را بالای سر تیم خود دید و این‌بار نتوانست رفتارش را کنترل کند و چنان گریست که دوربین پر اشتباه و آماتوری مستقر در ابوظبی نیز متوجه و روی صورت این مربی بزرگ متمرکز شد.
بارسلونا در سال 2009 میلادی، لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی اسپانیا، سوپرجام اروپا و اسپانیا و جام باشگاه‌های جهان را فتح کرد و برای منتقدینی که تنها از تلاش‌شان بزرگ‌نمایی در برگ‌های برنده مادریدی‌ها است جای انتقاد باقی نگذاشت.
شاید بدبین‌ترین کارشناسان اسپانیایی در لحظه بالابردن جام باشگاه‌های جهان بر سر پویول نیز به احترام بارسلونا ایستاده مراسم اهدای جوایز را تماشا کردند.

قهرمانی بارسلونا در جام باشگاه‌های جهان ثابت کرد که موفقیت خریدنی نیست و باید آن را به دست آورد.


ستاره آرژانتین بهترین بازیکن جام

لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن جام باشگاه‌های جهان انتخاب شد.


مسی در حالی به این افتخار دست پیدا کرد که حضوری نصف و نیمه را در دیدار نیمه‌نهایی داشت، اما در همین حضور اندک پایه گذار صعود بارسا به فینال شد.

بهترین بازیکن اروپا در دیدار فینال به طور کامل بازی کرد و با گلی که با سینه به ثمر رساند آبی و اناری پوشان را قهرمان جام باشگاه‌های جهان کرد.
پس از این بازیکن آرژانتینی، خوان ورون، کاپیتان استودیانتس به عنوان دومین و ژاوی هافبک طراح بارسلونا به عنوان سومین بازیکن برتر مسابقات شناخته شدند. هر 3 بازیکن تندیس ویژه آدیداس، اسپانسر مسابقات که هر ساله اهدا می‌شود را کسب کردند.
همچنین جایزه فوتبال به تیم آتلانت مکزیک اهدا شد. این تیم در 3 مسابقه‌ای که برگزار کرد تنها 6 کارت زرد نصیب بازیکنانش شد.

مسابقات جام باشگاه‌های جهان در سال 2009 شب گذشته با قهرمانی بارسلونا اسپانیا در ابوظبی امارات به پایان رسید.


بارسلونا قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد

تیم فوتبال بارسلونا در آخرین دیدارش در سال 2009 با پیروزی مقابل استودیانتس آرژانتین جام باشگاه‌های جهان را فتح کرد.


قهرمان سوپر لیگ اروپا، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، قهرمان لالیگا و قهرمان کوپا دل‌ری، آخرین جام ممکن در یک سال را هم به ویترین افتخاراتش اضافه کرد تا پرافتخارترین تیم باشگاهی جهان لقب بگیرد.


ورزشگاه 60 هزار نفری شیخ زاید ابوظبی امارات شب گذشته مملو از جمعیت تماشاگرانی بود که برای دیدن پنجمین جام سال 2009 روی دستان کاپیتان پویول لحظه شماری می‌کردند. انتظاری که در دقیقه 110 با گل مسی محقق شد تا شاگردان گواردیولا در پایان بازی پرافتخارترین و شادترین مردان دنیا باشند.
بارسا دیدار فینال جام باشگاه‌ای جهان را تدافعی آغاز کرد. در مقابل استودیانتس با بازی منطقی خود بارها روی حملاتی که داشت خطرساز شد تا اینکه در دقیقه 37 مائورو بوسلی در موقعیتی مشکوک به آفساید با ضربه‌ سر دیدنی نماینده آرژانتین را پیش انداخت. نیمه نخست با همین یک گل به پایان رسید.

با آغاز نیمه دوم بارسا سراپا حمله شد و بارها تا آستانه فروپاشی دروازه استودیانتس پیش رفت که هر بار سد محکم دفاعی این تیم مانع از باز شدن دروازه می‌شد، اما تدابیر گواردیولا در این نیمه به نتیجه رسید و پدرو با گلی که در دقیقه 89 روی تیزهوشی‌اش به ثمر رساند علاوه بر شکست، مقاومت استودیانتس بازی را به وقت اضافه کشاند.
در وقت‌های اضافه بارسا بر شدت حملاتش افزود تا در دقیقه 110 لیونل مسی با گلی که با سینه‌ به ثمر رساند، یارانش را فاتح این جام کند.
در دقایق پایانی، بازی کمی به خشونت کشیده شد که با تدبیر داور مکزیکی، بازی بدون به وقوع پیوستن اتفاق خاصی با نتیجه 2 بر یک به سود بارسلونا به پایان رسید.

از نکات جالب این دیدار می‌توان به تشویق مردان کاتلان توسط زنان محجبه اماراتی اشاره کرد که با لباس‌های این تیم در ورزشگاه شیخ زاید برای قهرمانی تیم محبوبشان آماده می‌شدند.

بارسا در آخرین دیدارش در سال 2009 میلادی این جام را فتح کرد تا با دست پر به اسپانیا بازگردد، علاوه بر آن آبی و اناری پوشان با قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان جایزه 4 میلیون‌ یورویی را نیز به دست آوردند.

در دیدار رده‌بندی نیز پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی در ضربات پنالتی 4 بر 3 آتلانت مکزیک را شکست داده و عنوان سومی را به خود اختصاص داد.
این دیدار که قبل از دیدار فینال برگزار شد در پایان وقت عادی بازی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسیده بود.

در 6 دوره اخیر جام باشگاه‌های جهان تیم‌های زیر عنوان قهرمانی را به دست آورده‌اند:
سال 2000 کورینتیانس برزیل
سال 2005 سائوپولو برزیل
سال 2006 اینتر ناسیونال برزیل
سال 2007 میلان ایتالیا
سال 2008 منچستر انگلیس

سال 2009 بارسلونا


رقابت برای جذب فان‌نیستلروی به اوج رسید

رقابت تیم‌های مطرح فوتبال انگلیس و ایتالیا بر سر مهاجم هلندی و مجرب رئال‌مادرید به اوج رسید.


به نقل از روزنامه دیلی میرر باشگاه لیورپول که اینک با بحران روبرو است، برای تقویت قوای حمله خود بطور جدی خواهان جذب رود فان نیستلروی است.

در این ارتباط شنیده می شود نمایندگان این باشگاه اولین تماس‌ها را برای گفت و گو با وی آغاز کرده و به نتایجی هم رسیده‌اند. در عین حال چلسی نیز در تدارک اعزام نماینده به مادرید برای گفت و گو با این مهاجم و مدیر برنامه های وی است.
گزارشات روز یکشنبه(امروز) منابع خبری بریتانیا حکایت از این نکته دارد، بلکبرن و آرسنال نیز برای عقب نماندن از این جریان، ظرف‌ روزهای آتی مذاکراتی را با مدیر برنامه‌های این گلزن هلندی انجام خواهند داد.

در این اخبار همچنین عنوان شده تیم های یوونتوس، رم و فیورنتینا نیز توجه جدی به مهاجم 33 ساله سه سال اخیر رئال دارند و وی را برای نیم فصل دوم خواهان هستند.


محسن ترکی از داوری فوتبال کناره‌گیری کرد

داور بین‌المللی فوتبال ایران به دلیل برخی مسائل از داوری در مسابقات کناره‌گیری کرد.


محسن ترکی که سه هفته‌ای است در هیچ یک از مسابقات فوتبال قضاوت نکرده است، به دلیل شرایط به وجود آمده و مسائل مختلف که در برهه فعلی نمی‌خواهد در مورد آن صحبت کند، از داوری کناره‌گیری کرد.

این خبر را یکی از نزدیکان محسن ترکی به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اعلام کرد و اظهار داشت: ترکی قویا بر این تصمیم اصرار دارد و دیگر نمی‌خواهد قضاوت کند. این داور قصد بازگشت به صحنه داوری را ندارد.

این داور در حالی مدتی است از جامعه داوری دور شده که دو دربی گذشته پایتخت را بعد از سال‌ها حضور داوران خارجی در این مسابقه قضاوت کرده است.


مانچینی سرمربی منچسترسیتی شد

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی انگلیس با وجود برد شغل خود را از دست داد.


منچسترسیتی تحت رهبری مارک هیوز موفق شد برابر ساندرلند در دیدار هفته هجدهم لیگ برتر به پیروزی 4 بر 3 دست یابد.

با این وجود لحظاتی پس از این موفقیت باشگاه دوم شهر منچستر، اطلاعیه‌ای صادر کرد که به موجب آن حکم اخراج این مربی ولزی صادر شد.
در این اطلاعیه عنوان شد: کسب 2 برد در 11 مسابقه لیگ برتر هدفی نبود که منچسترسیتی خواهان آن باشد. از این رو در مقام ایجاد تغییر و تحول در کادر فنی تیم بر آمدیم.
بدین ترتیب من‌سیتی که توسط شیخ منصور، میلیاردر اماراتی اداره می شود، اقدام به قطع همکاری با سرمربی 46 ساله یک سال اخیر خود کرد.
مدیران آبی‌های منچستر برای جانشینی وی به سرعت وارد عمل شده و طبق اعلام سایت باشگاه خود با روبرتو مانچینی، سرمربی اسبق اینترمیلان به توافق رسیدند و وی هدایت تیم دوم منچستر را بر عهده گرفت.

منچسترسیتی با 17 بازی و 29 امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارد.


شکست اوساسونا و جشنواره گل رئال مادرید

شاگردان مانوئل پیگرینی موفق شدند با قاطعیت از سد میهمان خود بگذرند.


در اولین شب از هفته پانزدهم لالیگا اسپانیا، اوساسونا برابر اتلتیک بیلبائو تن به شکست 2 بر صفر داد. در این دیدار شجاعی 90 دقیقه و نکونام 83 دقیقه برای اوساسونا بازی کردند. همچنین نکونام با کارت زرد داور مواجه شد.

ختافه نیز در خانه سویا به پیروزی ارزشمند 2 بر یک دست پیدا کرد.
در مهم‌ترین بازی شب گذشته رئال مادرید در برنابئو میزبان رئال ساراگوسا بود و با 6 گل حریف خود را در هم کوبید.
در نیمه اول رئال مادرید با درخشش هیگواین و فان در فارت هر کدام دو بار به 4 گل رسید و خیالش از یک پیروزی خانگی در آستانه آغاز سال نو راحت شد.
رئال در نیمه دوم نیز کنترل میدان را در تمامی پست ها در اختیار گرفت و با هنرنمایی رونالدو به گل پنجم رسید.
رائول و بن زما به جای مارسلو و هیگواین وارد میدان شدند و بن زما موفق شد گل ششم رئال مادرید را وارد دروازه رئال ساراگوسا کند.
رئال مادرید با این پیروزی 37 امتیازی شد و در فاصله دو امتیازی بارسلونا در رتبه دوم ایستاد.

نتایج بازی های شب گذشته:
اتلتیک بیلبائو 2 – اوساسونا صفر
گل ها: یسته یک و یورنته 12

سویا یک – ختافه 2
گل ها: سولدادو 12 و 33 برای ختافه و نگردو 51 برای سویا

رئال مادرید 6 – رئال ساراگوسا صفر

گل ها: هیگواین 3 و 34 و فان در فارت 26 و 28 و رونالدو 50 و بن زما 71


شکست منچستریونایتد و لیورپول

تیم فوتبال منچستریونایتد و لیورپول در هفته هجدهم لیگ برتر انگلیس مغلوب شدند.


منچستری‌ها که شب گذشته(شنبه) در کراون‌کوتاژ در زمین فولام میهمان بودند، با 3 گل مغلوب شدند. در این دیدار که میزبان از وجود آندو تیموریان در ترکیب خود استفاده نکرد، در دقایق 22، 46 و 75 توسط دنی مورفی، زامورا و دامیان داف به گل رسیدند و روزگار مردان فرگوسن را تیره و تار ساختند.

در دیداری دیگر لیورپول در ادامه بحران خود در زمین پورتسموث با 2 گل مغلوب شد. مولینس 34 و پیکوین 82 در دیدار برای تیم برنده و فاتح گلزنی کردند.

سایر نتایج به این شرح است:
آستون ویلا یک - استوک سیتی صفر
گل:کارو 61

بلکبرن صفر- تاتنهام 2
گل‌ها:کراوچ 45 و83

منچسترسیتی 4 - ساندرلند3
گل‌ها:سانتاکروز4،‌69، ته‌وز12، بلامی36 برای منچسترسیتی- مناساه 16،‌ هندرسون24،‌جونز62 باری ساندرلند

برنامه مسابقات امروز(شنبه):
ولور هامپتون - بارنلی
اورتون -بیرمنگام
وستهام - چلسی

1-چلسی 40 امتیاز- 17 بازی
2-منچستریونایتد 37 امتیاز-18 بازی
3-آرسنال 35 امتیاز-17 بازی
4-آستون‌ویلا35 امتیاز-18 بازی

5-تاتنهام 33 امتیاز-18 بازی


دیدار فیورنتینا و میلان لغو شد

جدال حساس فیورنتینا و میلان به علت بارش شدید برف و کاهش بی‌سابقه دما لغو شد.

کاهش دمای هوا در مدت زمان کمتر از 30 دقیقه از مرز منفی 3 درجه تا منفی 11 درجه باعث شد برگزارکنندگان مسابقه میان فیورنتینا و میلان از انجام آن صرف نظر کنند.
این امکان وجود دارد با توجه به تداوم کاهش دما در ایتالیا و منطقه مرکزی فلورانس برگزاری این دیدار به اوایل سال جدید میلادی موکول شود.

امشب نیز قرار است 9 دیدار برگزار شود که از هم اکنون دو دیدار بولونیا - آتلانتا و اینترمیلان - لاتزیو لغو شده است.


سپاهان صاحب مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ برتر

با انجام 20 هفته از رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال، سپاهان اصفهان عنوان بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد.


به نقل از سایت اخبار فوتبال جهان سپاهانی‌ها که از ابتدای تابستان سال جاری، توسط امیر قلعه‌نویی هدایت می‌شوند، تنها 16 گل دریافت کرده و میانگین گل‌های خورده این تیم، 0.84 گل بوده است.

فهرست 5 تیم برتر از لحاظ عملکرد دفاعی و دریافت گل لیگ ایران به این شرح است:

سپاهان اصفهان - 16 گل دریافتی- 0.84 گل در هر دیدار-رتبه در جدول: 19
پیکان قزوین- 19 گل دریافتی- 0.94 گل در هر دیدار- رتبه در جدول: چهارم
مقاومت شهید سپاسی شیراز 19 گل دریافتی- یک گل در هر دیدار-رتبه در جدول: ششم
فولاد خوزستان 20 گل دریافتی - یک گل در هر دیدار - رتبه در جدول: هفدهم

ذوب‌آهن اصفهان 20 گل دریافتی- یک گل در هر دیدار -رتبه درجدول: دوم


سپاهان و آستیل‌آذین، هجومی‌ترین تیم‌های ایرانر

تیم‌های سپاهان اصهفان و استیل‌آذین در پایان هفته بیستم لیگ برتر عنوان هجومی‌ترین تیم های باشگاهی را به خود اختصاص دادند.

به نقل از سایت اخبار فوتبال جهان، این دو تیم تاکنون موفق شده اند 35 گل وارد دروازه حریفان کنند. با این تفاوت که سپاهانی‌ها این تعداد گل را در 19 بازی به ثمر رساندند و به میانگین 1.84 رسیدند.
در حالی که تیم تهرانی که توسط حمید استیلی هدایت می شود با یک بازی بیشتر(20 بازی) به میانگین 1.75 گل زده در هر بازی رسیده است.
این دو تیم اگر چه وضعیت گل زده مشابهی دارند؛ اما در جدول مسابقات وضعیت متفاوتی دارند. سپاهان با40 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و استیل آذین با 29 امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار گرفته است.
فهرست 5 تیم هجومی‌ لیگ برتر ایران به شرح زیر است:
سپاهان 35 گل زده( میانگین گل زده: 1.75) - رتبه در جدول : اول
استیل آذین 35 گل زده( میانگین گل زده: 1.85)-رتبه در جدول : هفتم
مس کرمان 31 گل زده( میانگین گل زده:1.55) - رتبه در جدول:چهاردهم
صبای قم 31 گل زده ( میانگین گل زده: 1.55)-رتبه در جدول :یازدهم

ذوب آهن اصفهان 31 گل زده(میانگین گل زده: 1.55)- رتبه در جدول: دوم


برنامه هفته بیست و یکم لیگ ایران


هفته 21 لیگ برتر
1دی 14:00 سه‌شنبه
سایپا - پیکان
سپاهان - استقلال‌اهواز
1دی 15:00 سه‌شنبه
ملوان - استقلال
 
2دی 14:00 چهارشنبه
ابومسلم - ذوب‌آهن
تراکتور‌سازی - راه‌آهن
استیل‌آذین - شاهین
مس - پاس
فولاد - مقاومت
2دی 15:00 چهارشنبه
پرسپولیس - صبای‌قم
 

ترین های لیگ برتر تا هفته بیستم؛ پیکان بهترین تیم خارج از خانه

ترین های لیگ برتر تا هفته بیستم به این شرح است:
بهترین خط حمله: سپاهان و استیل اذین با 35 گل زده
بدترین خط حمله: فولاد با 15 گل زده
بهترین خط دفاع: سپاهان با 16 گل خورده
بدترین خط دفاع: مس کرمان با 38 گل خورده
بیشترین برد: سپاهان با 12 برد
کمترین برد: فولاد و ابومسلم با 2 برد
بیشترین تساوی: فولاد و شاهین با 10 تساوی
کمترین تساوی: صبای قم با 2 تساوی
بیشترین باخت: صبا، مس، پاس، ابومسلم و راه اهن با 10 باخت
کمترین باخت: سپاسی، ذوب اهن و سپاهان با 3 باخت
بهترین عملکرد خانگی: سپاهان با 24 امتیاز
بدترین عملکرد خانگی: راه اهن با 9 امتیاز
بهترین عملکرد خارج از خانه: پیکان با 18 امتیاز
بدترین عملکرد خارج از خانه: فولاد با 2 امتیاز


دل‌بوسکه: نمی‌توانم کینه خود را از رائول پنهان کنم

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از سال‌ها پنهان کاری به اختلاف خود با رائول اعتراف کرد.


به نقل از مارکا، ویسنته دل بوسکه در واکنش به جوسازی اخیر روزنامه‌ها مبنی بر آماده بودن رائول برای دعوت به تیم ملی، گفـت: نمی‌توانم کینه خود را از رائول پنهان کنم. به هر حال اظهارنظرهای رائول در اخراج من از رئال مادرید بی تاثیر نبود. من یک ربات نیستم که حافظه خود را پاک کرده و فقط در زمان حال زندگی کنم.

وی افزود: رائول گونسالس مهاجم بزرگی است و مردم پایتخت که جمعیت زیادی از کشور را نیز تشکیل می‌دهند او را دوست دارند اما این دلیل نمی‌شود که مجبور به دعوتش به تیم ملی شوم.


گیگز با منچستریونایتد تمدید کرد

بازیکن با سابقه تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس قراردادش را با این تیم تمدید کرد.


به نقل از روزنامه دیلی‌میل، رایان گیگز روز گذشته پس از مذاکره با سر آلکس فرگوسن، قراردادی به مدت یک سال دیگر با اولدترافوردی‌ها منعقد کرد.

این بازیکن 36 ساله که تا پایان فصل جاری قرارداد داشت،‌ براین اساس تا تابستان 2011 به شیاطین سرخ متعهد شد.
گیگز که در تمام دوران بازی عضو این تیم بوده، هفته گذشته عنوان شخصیت برتر ورزشی انگلیس را کسب کرد.‌ با این اقدام وی یک گام به تحقق ادعای فرگوسن که گفته این بازیکن ولزی تا 40 سالگی بازی خواهد کرد، نزدیک‌تر شد.

گیگز که تاکنون بیش از 820 بازی برای منچستر انجام داده، 11 عنوان قهرمانی لیگ برتر در تمام دوران حضورش در این تیم کسب کرده است.


چهارمین بازی ناتمام تاریخ لیگ برتر رقم خورد

در تاریخ لیگ برتر نیمه تمام ماندن یک دیدار برای چهارمین بار است که اتفاق می‌افتد.


دیروز در پی بارش برف سنگین در اصفهان دیدار تیم های سپاهان و سپاسی در ورزشگاه فولاد شهر ناتمام ماند تا این بازی به عنوان چهارمین دیدار ناتمام در تاریخ لیگ برتر ثبت شود.

در این بازی کار به جایی رسیده بود که توپ به سختی روی زمین حرکت می کرد و بارش برف به حدی بود که فغانی، داور بازی مجبور شد بازی را تعطیل کند.
جالب اینجاست که در 4 بازی ناتمام تاریخ لیگ برتر شموشک و سپاسی یکی از تیم ها بوده اند. البته در تاریخ لیگ برتر به جز این بازی 3 بازی دیگر نیز ناتمام باقی مانده بود.

اولین بازی شموشک نوشهر- استقلال اهواز فصل 82 بود که در این بازی شموشک تا دقیقه 65 با نتیجه 3- صفر از حریف پیش بود که اهوازی ها به دلیل اعتراض به داور از ادامه بازی منصرف شدند.
استقلال اهواز در حالی که 9 نفره شده بود، زمین را ترک کرد و به حکم کمیته انضباطی نتیجه بازی 3- صفر به سود شموشک شد.

بازی دوم دیدار برق شیراز- شموشک نوشهر فصل 84 بود این بازی تا دقیقه 70 با نتیجه تساوی بدون گل در جریان بود که بهمن فروتن سرمربی تیم شموشک به دستور مالک باشگاه، به دلیل اعتراض به داوری تیمش را از زمین بیرون کشید و طبق حکم کمیته انضباطی برق 3- صفر برنده شد.

بازی سوم هم دیدار سپاسی شیراز- پاس تهران فصل 85 بود که بازی تا دقیقه 72 با نتیجه 2- صفر به سود پاس در جریان بود که به دلیل قطع برق ورزشگاه حافظیه ناتمام ماند. کمیته انضباطی حکم به ادامه 18 دقیقه باقیمانده بازی داد که تیم سپاسی این حکم را نپذیرفت و در نتیجه پاس 3- صفر برنده شد.


پیمنتا حاضر به بازی برای تراکتورسازی نیست

مهاجم برزیلی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به دلیل پیشنهادی که از یکی از تیم‌های کشور خود دارد حاضر نیست برای تراکتورسازی بازی کند.


پیمنتا هفته گذشته در جلسه ای که با ناصر شفق به همراه مدیربرنامه هایش داشت اعلام کرد از تیم بوتاگوفو برزیل پیشنهاد دارد و چون از دوران کودکی به این تیم علاقه داشته می خواهد به کشور خود بازگردد و با فسخ قرارداد با باشگاه تبریزی راهی دیار خود شود.

این درخواست پیمنتا درحالی مطرح شد که روز چهارشنبه درحالی که هنوز باشگاه به این درخواست پاسخی نداده و فراز کمالوند هم به شدت با این درخواست مخالفت کرده بود، به سرمربی تراکتورسازی اعلام می کند تمرکز ندارد و نمی تواند برای این تیم بازی کند. کمالوند هم از او می خواهد از جمع بازیکنان جدا شود و به منزل بازگردد.
باشگاه تراکتورسازی هنوز به درخواست این بازیکن جوابی نداده است اما فراز کمالوند به شدت با این جدایی مخالف است.
این بازیکن درحالی چنین درخواستی از باشگاه دارد که قرارداد حرفه ای با باشگاه تراکتورسازی دارد. چندی قبل هم کرار جاسم با دیر حاضر شدن خود در تمرینات تراکتورسازی بی انضباطی کرده بود.

البته بی انضباطی و عمل نکردن به تعهدات توسط بازیکنان خارجی در لیگ برتر ایران فقط مربوط به بازیکنان تراکتورسازی نمی شود.