مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

پایان حضور 110 ساله ریورپلاته در لیگ آرژانتین

دوران حضور 110 ساله تیم ریورپلاته در لیگ دسته اول فوتبال آرژانتین به پایان رسید.


تیم فوتبال ریورپلاته ملقب به میلیونرها شب گذشته برابر بلگرانو تن به تساوی یک بر یک داد و با توجه به شکست 2 بر صفر در بازی رفت از مرحله پلی‌آف، راهی دسته دوم فوتبال آرژانتین شد.

 علت اصلی محوریت اخبار مربوط به ریوپلاته، قهرمان 33 دوره لیگ دسته اول آرژانتین در رسانه‌های جهان قبل از شکسته شدن این طلسم 110 ساله شورش عجیب هواداران ریور است که از شب گذشته تاکنون مهار نشده و هنوز هم می‌شود اخبار پراکنده از درگیری‌های خیابانی را ردیابی کرد.
 25 پلیس به شدت زخمی شده و از شورشیان حداقل 62 زخمی در سطح بستری اورژانس و 103 زخمی در سطح درمان سرپایی گزارش شده است.

 پلیس فدرال آرژانتین یک ساعت پس از شدت گرفتن شورش هواداران خشمگین ریورپلاته از چند ایالت همسایه برای مهار شورش کمک گرفت اما هواداران ریورپلاته که اصولا بخش قابل توجه‌ای از مردم آرژانتین محسوب می‌شوند راه‌های منتهی به استادیوم منومنتال را بسته و در محله‌های دورتر از این ورزشگاه با نیروهای پلیس درگیر شدند.

 ریورپلاته در سال 1901 تاسیس و در همان سال به عنوان رقیب اصلی بوکاجونیورز آرژانتین معرفی شد. از آن پس هواداران دو تیم بوکاجونیورز و ریورپلاته به عنوان دو قطب مردم فقیر و مرفه جامعه برابر یکدیگر صف آرایی کرده‌اند.
حذف ریور از دسته اول آرژانتین خارج از فضای اشک و اعتراض برای هواداران بوکا چیزی جز جشن و پایکوبی و لبخند به همراه نداشته است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد