مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

برنامه مرحله پلی آف مقدماتی جام جهانی در اروپا

قرعه کشی مرحله پلی آف مقدماتی جام جهانی در اروپا برگزار شد.برنامه بازی ها به صورت زیر می باشد:

ایرلند جنوبی - فرانسه

پرتغال - بوسنی هرزگوین

یونان - اکراین

روسیه - اسلوونی


نامزدهای توپ طلای جهان در سال 2009 معرفی شدند

فهرست اولیه‌ی نامزدهای جایزه‌ی توپ طلا در سال 2009 با حضور کریستیانو رونالدو و لیونل مسی معرفی شدند.
 مجله‌ی معتبر فرانس فوتبال روز یک‌شنبه فهرست 30 بازیکن برای دعوت جایزه‌ی معتبر توپ طلا را در حالی اعلام کرد که فوتبال ایتالیا به عنوان قهرمان جام جهانی و آلمان هیچ نماینده‌ای در میان نامزدهای معرفی شده ندارند.
در میان 30 بازیکن معرفی شده، لیونل مسی بازیکن آرژانتینی بارسلونا که فصل قبل با این تیم اسپانیایی موفق به کسب پنج جام شد، به همراه کریستیانو رونالدو که سال گذشته این عنوان را کسب کرد، دو شانس اول کسب این عنوان هستند.
برنده‌ی جایزه‌ی توپ طلا که با نظر خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فوتبالی انتخاب می‌شود، روز اول دسامبر اعلام خواهد شد.30 بازیکن نامزد جایزه‌ی توپ طلای سال 2009 عبارتنداز:

1- آندری آرشاوین (آرسنال)
2- کریم بنزما (رئال مادرید)
3- ایکر کاسیاس (رئال مادرید)
4- کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)
5- دیگو (یوونتوس)
6- دیدیه دروگبا (چلسی)
7- ادین ژکو (ولفسبورگ)
8- ساموئل اتوئو (اینترمیلان)
9- سسک فابرگاس (آرسنال)
10- فرناندو تورس (لیورپول)
11- دیگو فورلان (اتلتیکو مادرید)
12- استیون جرارد (لیورپول)
13- رایان گیگز (منچستریونایتد)
14- تیری آنری (بارسلونا)
15- زلاتان ابراهیموویچ (بارسلونا)
16- آندرس اینیستا (بارسلونا)
17- خولیه سزار (اینتر میلان)
18- کاکا (رئال مادرید)
19- فرانک لمپارد (چلسی)
20- مایکون (اینترمیلان)
21- لیونل مسی (بارسلونا)
22- لوئیس فابیانو (سویا)
23- فرانک ریبری (بایرن مونیخ)
24- وین رونی (منچستریونایتد)
25- جان تری (چلسی)
26- نمانیا ویدیچ (منچستریونایتد)
27- داوید ویا (والنسیا)
28- ژاوی (بارسلونا)
29- یحیی توره (بارسلونا)

30- یوهان گورکوف (بوردو)

در این لیست بارسلونا با 6 کاندید بیشترین کاندیدا را دارد و رئال مادرید با 4 نماینده،چلسی و اینترمیلان و منچستریونایتد با 3 نماینده در رتبه های بعدی قرار دارند.

به نظر شما کدام یک از این بازیکنان لیاقت دریافت توپ طلا سال 2009 را دارد؟


راه اندازی قسمت نظرسنجی

دوستان شما از این پس می توانید در بخش نظرسنجی که در سمت راست وبلاگ قرار دارد٬شرکت کنید.


نتایج هفته دواردهم لیگ برتر ایران

پرسپولیس            1 - 1           ملوان

ذوب آهن              1 - 2           راه آهن

شاهین                 1 - 2          سپاهان

مس                     2 - 0           فولاد

ابومسلم               1 - 1           سایپا

استقلال اهواز       0 - 0           مقاومت سپاسی

صباباتری              0 - 0            پیکان

پاس همدان          0 - 0            استقلال

استیل آذین          2 - 2            تراکتورسازی


نتایج بازی های هفته نهم لیگ انگلیس

آستون ویلا          2 - 1        چلسی

آرسنال               3 - 1        بیرمنگام

منچستریونایتد     2 - 1        بولتون

ساندرلند             1 - 0         لیورپول

ویگان                 1 - 1         منچسترسیتی


ثبت رکورد عجیب در تاریخ فوتبال اسپانیا

هافبک طراح و متفکر تیم ملی فوتبال اسپانیا با 135 پاس سالم خود در یک بازی رکوردی عجیب و بی سابقه را به ثبت رساند.
به نقل از مارکا، ژاوی ارناندس در نشست خبری پس از بازی با ارمنستان گفت: از این که مربیان تیم از من رضایت کامل دارند بسیار خوشحالم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. خود من چنین آماری را باور نمی کنم و در طول بازی هرگز به این مسئله فکر نمی کردم و تلاشم این بود که تنها دستورات مربی را به درستی اجرا کنم.
پیش از این بهترین رکورد پاس سالم در فوتبال اسپانیا مخصوص رائول گونسالس در سال 1999 بود که توانشته بود 98 پاس سالم و دو پاس منجر به گل بدهد.
تیم ملی اسپانیا در بازی برابر ارمنستان روی پاس ژاوی به فابرگاس صاحب گل اول شد و توسط ماتا در ضربه پنالتی به گل دوم و برتری خود رسید.
اسپانیا در این دیدار 2 بر یک پیروز شد.


۳۳ جام قهرمانی با شیاطین سرخ



یکی از اتفاقات نادر فوتبال جهان حفظ مربی در یک باشگاه است.مربی ای که بتواند یک عمر در تیمی دوام بیاورد بدون شک از کارآیی بالایی برخوردار است.سر آلکس فرگوسن وقتی هدایت منچستریونایتد را بر عهده گرفت این تیم در آستانه ورشکستگی بود٬اما طرح ها و برنامه های این مربی اسکاتلندی باعث گردید تا شیاطین سرخ به یک تیم قدرتمند و خود سر آلکس امروز ۲۲ سال است که در این باشگاه حضور دارد و طی این سال ها مجموعا ۳۳ جام مختلف به کلکسیون افتخارات باشگاه آورد که کار کوچکی نیست.وقتی فرگوسن به عنوان مربی منچستر انتخاب شد٬گمنام نبود بلکه با تیم آبردین اسکاتلند ۱۰ جام مختلف را کسب کرده بود وحتی همزمان با مربیگری این تیم رهبری تیم ملی اسکاتلند را نیز بر عهده داشت.فرگی برای کسب اولین جام خود با یونایتد ۴ سال انتظار کشید و حتی در آستانه اخراج شدن بود تا اینکه با گل مارک رابینز در بازی تکراری فینال جام حذفی انگلیس مقابل کریستال پالاس حکم بقایش را در سال ۱۹۹۰ گرفت.بعد از آن افتخارات یکی پس از دیگری به دست آمد و سال بعد از اولین قهرمانی او یعنی سال ۱۹۹۱ منچستریونایتد با گل های مارک هیوز در برابر تک گل کومان دو بر یک بارسلونا را در فینال جام در جام شکست می دهد و اولین عنوان قهرمانی اروپایی خود را با شیاطین سرخ به دست می آورد. وقتی که قرار شد لیگ دسته اول انگلیس از فصل ۱۹۹۳-۱۹۹۲ تحت عنوان لیگ برتر برگزار شود٬من یونایتد شروع خوبی نداشت٬اما در پایان فصل این مردان فرگوسن بودند که بااختلاف ۱۰ امتیاز بالاتر از آستون ویلا اولین عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کردند و یونایتد پس از ۴۲ سال در لیگ انگلیس به مقام قهرمانی رسید.فرگوسن از سال ۱۹۷۴ به مربیگری روی آورد و اگر تاریخ موفقیت های کاری او را از سال ۱۹۸۰ به حساب بیاوریم٬او طی ۲۹ سال توانسته با دو باشگاه آبردین (۱۰ جام) و منچستریونایتد (۳۳ جام) ۴۳ جام مختلف به دست آورد که در کارنامه هیچ مربی ای چنین افتخاری را نخواهید دید.وقتی او به منچستریونایتد آمد مجموع جام های این باشگاه که آن زمان از تاریخ تاسیسش ۱۰۸ سال می گذشت٬ ۲۵ جام مختلف بود اما فرگی طی ۲۲ سال حضورش ۳۳ جام به این باشگاه هدیه داده است.با هم روزشمار زندگی ورزشی سر آلکی فرگوسن از زمان بازیگری تا دوران مربیگری اش را مرور می کنیم:

Sir Alex Ferguson

۱۹۴۱: در ۳۱ دسامبر در محله گوان شهر گلاسکو دیده به جهان گشود.

۱۹۵۷: به صورت پاره وقت شاگرد کارخانه آچارسازی گلاسکو بود و به عنوان یک بازیکن آماتور به    تیم کوئینز پارک رنجرز پیوست.

۱۹۶۰: به صورت پاره وقت به تیم سنت جانستون ملحق شد.

۱۹۶۴: آچارسازی را رها کرد و به عضویت تیم دانفرملین درآمد.

۱۹۶۷: با ۶۵ هزار پوند به رنجرز پیوست.

۱۹۶۹: با ۲۰ هزار پوند به تیم فالکرک ملحق شد.

۱۹۷۳: ‌به تیم ایریونایتد رفت.

۱۹۷۴: در ماه سپتامبر به عنوان مربی ایست استرلینگ منصوب شد اما ۳ ماه بعد از سنت میرن سردرآورد.

۱۹۷۸: از سنت میرن اخراج اما به عنوان جانشین به جای بیلی مک لیل معرفی شد.

۱۹۸۰: با قهرمانی در لیگ اسکاتلند همراه آبردین اولین افنخار مربیگری اش را کسب کرد.

۱۹۸۱: با آبردین قهرمان لیگ اسکاتلند شد.

۱۹۸۲: آبردین با پیروزی ۴ بر ۱ قهرمان جام حذفی اسکاتلند شد.

۱۹۸۳: آبردین این بار یک بر صفر رنجرز را شکست داد تا جام حذفی را حفظ کند و رئال مادرید را در گوتنبرگ ۲ بر ۱ مغلوب کرد تا جام برندگان اروپا را به خود اختصاص دهد.

۱۹۸۴: آبردین با پیروزی ۲ بر ۱ مقابل سلتیک قهرمان جام حذفی و سپس لیگ اسکاتلند شد.آلکس فرگوسن نشان افتخار امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد.

۱۹۸۵: در پی مرگ جک استین در خلال بازی مقدماتی ولز با اسکاتلند فرگوسن مربی وقت تیم ملی اسکاتلند شد.

۱۹۸۶: اسکاتلند در همان دور اول از جام جهانی حذف شد.این تیم در ایام مربیگری فرگوسن ۳ پیروزی٬ ۴ مساوی و ۳ باخت کسب کرد و ۸ گل به ثمر رساند و ۵ گل دریافت کرد.در ۶ نوامبر٬فرگوسن آبردین را رها کرد تا به عنوان جانشین رون اتیکینسون معزول هدایت هدایت منچستریونایتد را به دست بگیرد.

۱۹۹۰: اولین جام خود در یونایتد را با پیروزی یک بر صفر مقابل کریستال پالاس در دیدار تکراری فینال جام حذفی به دست آورد.

۱۹۹۱: منچستریونایتد در روتردام ۲ بر ۱ از سد بارسلونا گذشت تا جان برندگان جام را به دست آورد.

۱۹۹۲: با پیروزی منچستریونایتد مقابل ستاره سرخ بلگراد سوپر جام اروپا به اولدترافورد آمد.همچنین با پیروزی یک بر صفر منچستریونایتد مقابل ناتینگهام فارست این تیم برای اولین بار جام اتحادیه را در دوره مریبگری فرگوسن به دست آورد اما رویای منچستر برای قهرمانی لیگ برتر با سبقت گرفتن لیدزیونایتد در آخرین هفته بر باد رفت.

۱۹۹۳: انتظار ۴۲ ساله منچستر برای قهرمانی لیگ برتر خاتمه یافت.فرگوسن ماه ژانویه با خرید روی کین از ناتیتگهام فارست با قیمت ۳/۷۵ میلیون پوند رکورد نقل و انتقالات این کشور را شکست.

۱۹۹۴: منچستریونایتد چهارمین تیم قرن و ششمین تیم در کل تاریخ فوتبال انگلیس شد که در یک فصل قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر را با هم جشن می گرفت.شیاطین سرخ در فینال جام حذفی چلسی ۴ بر صفر شکست دادند.

۱۹۹۵: منچستر در لیگ پس از بلکبرن نایب قهرمان شد و جام حذفی را به اورتون واگذار کرد.دوباره فرگوسن با خرید اندی کول از نیوکاسل با قیمت ۶ میلیون پوند رکورد نقل و انتقلات را جابجا کرد.

۱۹۹۶: منچستریونایتد اولین تیم تاریخ فوتبال انگلیس شد که ۲ بار هر دو جام لیگ و حذفی را فتح کرد.شاگردان فرگوسن در لیگ برتر از نیوکاسل سبقت گرفتند و در جام حذفی لیورپول را یک بر صفر شکست دادند.



۱۹۹۷: فرگوسن قصد داشت با تصاحب لیگ قهرمانان اروپا خود را هم سطح «سرمت باسبی» سازد اما منچستر در مرحله نیمه نهایی به بروسیادورتمند باخت.

۱۹۹۸: فرگوسن و یارانش یاس آورترین تاریخ منچستر را بدون کسب جامی پشت سر گذاشتند.فرگوسن برای تقویت خط دفاعی تیمش یاپ استام را با قیمت ده و نیم میلیون پوند از آیندهوون خرید تا بار دیگر رکورد نقل و انتقالات را بشکند.

۱۹۹۹: فرگوسن شکوهمندترین فصل تاریخ منچستریونایتد را با تصاحب ۳ جام اروپا و حذفی و لیگ برتر رقم زد.این مربی در ماه می قراردادی امضا کرد که تا سال ۲۰۰۲ در منچستر باقی بماند.در ۱۱ ژوئن در مراسم جشن تولد ملکه الیزابت دوم٬نشان شوالیه را دریافت کرد.در ۱۱ اکتبر مراسم و مسابقه ای به مناسبت گرامیداشت حضور موفق او در اولدترافورد با حضور ستارگان کنونی واسبق منچستر برگزار شد.در ۳۰ نوامبر منچستر با پیروزی یک بر صفر مقابل پالمیراس با تک گل روی کین جام تویوتا را فتح کرئ تا اولین تیم انگلیسی شد که این جام بین خانه ای را به خانه می برد.در ماه دسامبر فرگوسن به عنوان بهترین مربی سال جهان جایزه ویژه بی بی سی را دریافت کرد و تیمش به عنوان تیم سال شناخته شد.

۲۰۰۰: فرگوسن منچستر را در این فصل به ششمین قهرمانی اش در لیگ برتر با اختلاف ۱۸ امتیازی نسبت به آرسنال رهنمون کرد.در ۸ می فاش کرد که پس از اتقضای مربیگری اش در سال ۲..۲ منچستر را تنها می گذارد اما همچنان می خواهد در اداره باشگاه نقش داشته داشته باشد.

۲۰۰۱: پس از تنها یک خرید عمده فابین بارتز دروازه بان فرانسوی تیم فرگوسن به استیلای خویش بر فوتبال انگلیس ادامه داد و هفتمین قهرمانی لیگ را در ۹ سال اخیر با امتیاز ۱۵ امتیازی کسب کرد.فرگوسن همچنین اولین مربی ای شد که با یک تیم انگلیسی فاتح سه جام متوالی لیگ می شود.در ۱۸ می فرگوسن اعلام کرد که پس از دوره مربیگری اش به طور کامل منچستریونایتد را ترک خواهد کرد اما در ۱۳ ژوئیه یک روز پس از خرید خوان سباستین ورون با مبلغ ۲۸ میلیون پوند از لاتزیو با شکستن مجدد رکورد نقل و انتقالات باشگاه منچستر اعلام کرد که فرگوسن پس از اتمام قراردادش با این تیم در ماه می سال ۲۰۰۲ به عنوان مشاور و سفیر به مدت ۵ سال در اولدترافورد باقی خواهد ماند.

۲۰۰۲: در ۵ فوریه باشگاه منچستریونایتد بیانیه ای صادر کرد تا اعلام کند در حال مذاکره با فرگوسن برای تمدید قرارداد مربیگری اش است. در ۲۷ فوریه منچستر تاکید کرد که فرگوسن قراردادش را یک روز پس از پیروزی ۵ بر ۱ مقابل نانت فرانسه در لیگ قهرمانان اروپا به مدت ۳ سال دیگر و تا سال ۲۰۰۵ تمدید کرده است. دیوید بکام علت باقی ماندن او را به سه دلیل دانست: ۱- به خاطر علاقه فراوان به ورون ۲- بازیابی قدرت منچستریونایتد ۳- برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۳ در ورزشگاه اولدترافورد. منچستر در ۲ مارس کاپیتان روی کین را متقاعد کرد تا قراردادش را تا ۳ سال دیگر یعنی تا سال ۲۰۰۶ تمدید کند. این تیم در سال ۲۰۰۲ لیگ برتر را به آرسنال داد.

۲۰۰۳: در ماه می منچستریونایتد در فینال جام حذفی مغلوب لیورپول شد.همچنین در لیگ برتر با پشت سر گذاشتن آرسنال برای هشتمین بار قهرمان لیگ برتر انگلیس شد.همچنین منچستر در جام اتحادیه با شکست از لیورپول در دیدار فینال با نتیجه ۲ بر صفر به عنوان نایب قهرمانی این جام رسید.منچستریونایتد در آغاز فصل توانسته بود جام خیریه را از آرسنال برباید.

۲۰۰۴: در این سال منچستریونایتد در آغاز جام خیریه را به خانه برد.در لیگ برتر این بار پس از تیم های آرسنال و چلسی در رده سوم ایستاد.در جام حذفی نیز در بازی فینال 3 بر صفر میلوال را برد و قهرمان شد.

۲۰۰۵: این سال آغاز فشارها بر فرگوسن را دامن زد.در لیگ برتر پس از چلسی و آرسنال سوم شد.در جام اتحادیه حذف شد.در جام حذفی در فینال مغلوب شد و بالاخره در لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک هشتم نهایی مقابل میلان حذف شد.

۲۰۰۶: قهرمان جام اتحادیه انگلیس شد و در لیگ برتر دوم شد.

۲۰۰۷: قهرمان لیگ برتر شد.

۲۰۰۸: این فصل برای فرگوسن فصلی به یاد ماندنی است.منچستریونایتد همزمان قهرمان لیگ برتر،لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاههای جهان شد.

۲۰۰۹: قهرمان جام خیریه،جام اتحادیه و لیگ برتر شد.


برنامه روز سوم جام باشگاههای اروپا

سه شنبه 28 مهر


گروه E

دیبرسنی (مجارستان)                                                                         فیورنتینا (ایتالیا)

لیورپول (انگلیس)                                                                       المپیک لیون (فرانسه)


گروه F

بارسلون (اسپانیا)                                                                          روبین کزن (روسیه)

اینترمیلان (ایتالیا)                                                                            دیناموکیف (اکراین)


گروه G

گلاسکورنجرز (اسکاتلند)                                                       یونایرایورزیسنی (رومانی)

اشتوتگارت (آلمان)                                                                                 سویا (اسپانیا)


گروه H

آلکمار (هلند)                                                                                    آرسنال (انگلیس)

المپیاکوس (یونان)                                                                        استاندارد لیژ (بلژیک)



چهارشنبه 29 مهر


گروه A

بوردو(فرانسه)                                                                               بایرن مونیخ (آلمان)

یوونتوس (ایتالیا)                                                                       مکابی هایفا (اسرائیل)


گروه B

زسکامسکو (روسیه)                                                              منچستریونایتد (انگلیس)

ولفسبورگ (آلمان)                                                                           بشیکتاش (ترکیه)


گروه C

رئال مادرید (اسپانیا)                                                                           آث میلان (ایتالیا)

اف سی زوریخ (سوئیس)                                                      المپیک مارسی (فرانسه)


گروه D

پورتو (پرتغال)                                                                                         آپوئل (قبرس)

چلسی (انگلیس)                                                                       آتلتیکومادرید (اسپانیا)


جدول گلزنان لیگ برتر ایران تا پایان هفته یازدهم

نام و نام خانوادگی
تیم
گل
علی کریمی
استیل‌آذین
9
آرش برهانی
استقلال
6
میلاد میداوودی
استقلال‌اهواز
6
ادینهو لوسیان
مس
6
فریدون فضلی
صبای‌قم
5
عباس محمدرضایی
صبای‌قم
5
رضا بازیاری
شاهین
5
کریم انصاری فرد
سایپا
5
محمدحسن ابراهیمی
تراکتور‌سازی
5
اسماعیل فرهادی
ذوب‌آهن
5
هادی اصغری
پاس
5
کریم باقری
پرسپولیس
5
هادی نوروزی
پرسپولیس
5
میلاد زنیدپور
راه‌آهن
4
عماد محمدرضا
سپاهان
4
احمد جمشیدیان
سپاهان
4
ایمان رزاقی راد
پیکان
4
محمدرضا خلعتبری
ذوب‌آهن
4

برنامه هفته نهم لیگ انگلیس

شنبه ۲۵ مهر

آستون ویلا           -         چلسی

آرسنال                -         بیرمنگام

منچستریونایتد      -         بولتون

ساندرلند              -          لیورپول


یکشنبه ۲۶ مهر

ویگان                  -          منچسترسیتی


برنامه هفته دوازدهم لیگ ایران

24 مهر 14:45 جمعه
راه‌آهن                    - ذوب‌آهن



24مهر 16:40 جمعه
فولاد                    - مس



24مهر 16:50 جمعه
ملوان                    - پرسپولیس



24مهر 17:00 جمعه
سپاهان                    - شاهین
 
25مهر 14:45 شنبه
استقلال                    - پاس



سایپا                    - ابومسلم



25مهر 16:45 شنبه
مقاومت                    - استقلال‌اهواز



25مهر 16:50 شنبه
تراکتور‌سازی                    - استیل‌آذین



25مهر 16:55 شنبه
پیکان                     - صبای‌قم
 

نتایج هفته یازدهم لیگ برتر ایران

سپاهان          ۳ - ۱      تراکتورسازی

راه آهن         ۱ - ۳       صباباتری

مقاومت         ۱ - ۱       مس کرمان

شاهین          ۱ - ۱       ذوب آهن

فولاد             ۰ - ۰       پرسپولیس

ملوان            ۳ - ۱       ابومسلم

پیکان            ۲ - ۲        پاس همدان

سایپا            ۲ - ۲        استیل آذین

استقلال       ۲ - ۳        استقلال اهواز


برنامه هفته یازدهم لیگ ایران

19مهر 14:45 یکشنبه
تراکتور‌سازی - سپاهان
صبای‌قم - راه‌آهن
مس - مقاومت
19مهر 17:00 یکشنبه
ذوب‌آهن - شاهین
پرسپولیس - فولاد
 
20مهر 14:45 دوشنبه
پاس - پیکان
ابومسلم - ملوان
استیل‌آذین - سایپا
20مهر 17:00 دوشنبه
استقلال‌اهواز - استقلال
 

نتایج هفته دهم لیگ برتر ایران

تراکتورسازی             1 - 2            سایپا

پرسپولیس                4 - 2            مقاومت سپاسی

استیل آذین               2 - 2            ملوان

استقلال اهواز           3 - 1             پیکان

مس                         1 - 2            استقلال

ذوب آهن                  0 - 0            سپاهان

ابومسلم                   1 - 1            فولاد

پاس همدان              0 - 1             راه آهن

صباباتری                  4 - 0             شاهین


تازه‌ترین رده‌بندی برترین تیم‌های باشگاهی دنیا

در فهرست تازه‌ترین رده‌بندی برترین تیم‌های باشگاهی جهان، تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و ذوب‌آهن از ایران هم حضور دارند.
روز دوشنبه فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال تازه‌ترین رده‌بندی برترین تیم‌های باشگاهی را اعلام کرد که در این فهرست نام تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و ذوب آهن ایران هم دیده می‌شود.

پرسپولیس که به لطف صعودش از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در این فهرست قرار گرفته، با کسب ۷۴/۵ امتیاز در رده ‌٢٧٧ ایستاده است. این در حالی است که در رده‌بندی ماه گذشته پرسپولیس تیم ‌٢٧٤ بود.

استقلال هم که به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران در این فهرست حضور دارد با شصت و نه امتیازی که کسب کرده در رده ‌٣٠٩ قرار گرفته است. استقلال در رنکینگ ماه گذشته تیم سیصد و سی و ششم جهان بود.

سپاهان دیگر تیم ایرانی است که در این فهرست قرار گرفته است. سپاهان با ‌۶۵/۵ امتیاز تیم ‌۳۳۷ دنیاست. سپاهان با سی و چهار پله صعود در این مکان ایستاده است.

ذوب آهن قهرمان جام حذفی ایران هم با ۶۴/۵ امتیاز تیم ‌٣٤٦ است. ذوب آهن در رده‌بندی ماه قبل تیم ‌٣٦٧ بود.

رده‌بندی ‌١٠ تیم برتر باشگاهی دنیا:

‌١- منچستریونایتد انگلیس ‌٣٤٨ امتیاز

‌٢- بارسلونا اسپانیا ‌٣٢٨ امتیاز

‌٣- چلسی انگلیس ‌٢٩٤ امتیاز

‌٤- استودیانتس آرژانتین ‌٢٨١ امتیاز

‌٥- آرسنال انگلیس ‌٢٦٨ امتیاز

‌٦- شاختار دونتسک اوکراین ‌٢٦٧ امتیاز

‌٧- هامبورگ آلمان ‌٢٦٤ امتیاز

‌٨- وردربرمن آلمان ‌٢٣٩ امتیاز

‌٩- لیورپول انگلیس ‌٢٢٧ امتیاز

‌١٠- کوروزیرو برزیل ‌٢٢٥ امتیاز


توجه توجه

دوستانی که در مسابقات ما شرکت کرده اند و می خواهند پیش بینی ها را روی وبلاگ ببینند از این پس می بایست در سمت راست وبلاگ در قسمت " جداول مسابقات پیش بینی " با انتخاب لیگ مورد نظر خود و سپس هفته مورد نظر خود پیش بینی ها را مشاهده فرمایند.


مهدوى کیا، بالاتر از پودولسکی و کورانی در رتبه ششم

باشگاه هاى آلمانى طى ۲ سال اخیر سعى داشته اند با سرمایه گذارى بیشتر فاصله خود را با تیم هاى انگلیسى، اسپانیایى و ایتالیایى کمتر کنند. این سیاست، حضور فعال تر ژرمن ها در بازار نقل و انتقالات و همچنین افزایش درآمدهاى بازیکنان شاغل در بوندس لیگا را به دنبال داشته است به طورى که درآمد بازیکنان شاغل در لیگ آلمان نسبت به سال هاى گذشته افزایش چشمگیرى داشته است. در این میان لژیونر خوب کشورمان نیز بى نصیب نمانده است! مهدوى کیا در فصل جارى رقابت هاى بوندس لیگا،صعودچشمگیرى در جدول پردرآمدترین هاى لیگ ژرمن ها داشته است. حضور یک ایرانى در رده ششم جدول پردرآمدترین هاى بوندس لیگا بازتاب گسترده اى در مطبوعات آلمانى داشته است. به طورى که روزنامه بیلد درگزارشى از پردرآمدترین هاى بوندس لیگا ترجیح داده از عکس مهدى مهدوى کیا استفاده کند. در ادامه این مطلب مى توانید ترجمه گزارش جمعه روزنامه بیلد را بخوانید:
1- لوکا تونى(بایرن مونیخ)
درآمد سالیانه: ۱۰ میلیون یورو
مهاجم ایتالیایى بایرن مونیخ تا سال ۲۰۱۱ با این باشگاه آلمانى قرارداد دارد. با توجه به اینکه لوئیز ونگال انتقاد خاصى به تونى ندارد، سران آلیانس آره نا خیلى دوست دارند با دریافت پیشنهادى خوب رضایتنامه مهاجم ایتالیایى تیم خود را صادر کنند ، چرا که نیمکت نشینى تونى در مونیخ براى بایرن سالى
۱۰ میلیون یورو آب مى خورد! تونى با درآمد سالیانه ۱۰ میلیون یورو پردرآمدترین فوتبالیست بوندس لیگا به حساب مى آید.
2- الکساندر هلب(اشتوتگارت)
درآمد سالیانه: شش و نیم میلیون یورو
هر چند که الکساندر هلب در بارسلونا مثل آرسنال موفق نبود و نتوانست حتى گوشه اى از توانایى هاى خود را به نمایش بگذارد اما به هر حال همه مى دانند که اگر بخواهند با بازیکنان بارسلونا وارد مذاکره شوند باید از نظر مالى پیشنهاد خوبى را ارائه دهند. سران اشتوتگارت نیز با توجه به همین مسأله، توانستند رضایت هلب را جلب کنند. هلب در اشتوتگارت سالى شش و نیم میلیون یورو دستمزد مى گیرد. این هافبک بلاروسى بعد از تونى در رده دوم پردرآمدترین هاى فوتبال آلمان قرار دارد.
3- گرانیته(ولفسبورگ)
درآمد سالیانه: ۵ میلیون یورو
عملکرد خیره کننده این مهاجم برزیلى در فصل گذشته کافى بود تا با شروع مهلت نقل و انتقالات اروپایى باشگاه ولفسبورگ با موجى از پیشنهادات وسوسه انگیز مواجه شود. تقریباً تمامى باشگاه هاى بزرگ اروپایى به دنبال جذب گرانیته بودند. سران ولفسبورگ براى نگه داشتن این مهاجم گلزن مجبور شدند درآمد سالیانه او را ۴ میلیون یورو افزایش دهند. گرانیته در این فصل ۵ میلیون یورو به جیب مى زند!
4- سباستین کهل(بورسیا دورتمند)
درآمد سالیانه: ۳ و نیم میلیون یورو
بورسیا دورتمند یکى از قدیمى ترین باشگاه هاى کشور آلمان به حساب مى آید. شاید براى فوتبالدوستان جالب باشد که بدانند این تیم در کشور آلمان بیش از بایرن طرفدار دارد. دورتمند در تاریخ درخشان خود نشان داده که همواره به بازیکنان قدیمى خود توجه خاصى دارد. سران این باشگاه یکبار دیگر این را ثابت کرده اند. براى قدردانى از زحمات چندین ساله سباستین کهل در
«وست فالن» درآمد این بازیکن افزایش چشمگیرى داشته است. او فصل گذشته ۲ میلیون یورو و این فصل ۳ و نیم میلیون یورو درآمد دارد.
5- پاتریک هلمز(بایر لورکوزن)
درآمد سالیانه: ۳ میلیون یورو
هلمز در سال ۲۰۰۸ قرارداد خود را تا سال ۲۰۱۳ با بایر لورکوزن تمدید کرد. با تمدید قرارداد درآمد سالیانه این بازیکن ملى پوش نیز افزایش چشمگیرى پیدا کرد. هلمز با درآمد سالیانه ۳ میلیون یورو همچنان یکى از پردرآمدترین هاى فوتبال ژرمن هاست.
6- مهدوى مهدوى کیا(اینتراخت فرانکفورت)
درآمد سالیانه: ۲ میلیون یورو
مهدى مهدوى کیا حضورى بسیار موفق در هامبورگ داشت. این هافبک ایرانى به عنوان یکى از بهترین هاى بوندس لیگا به اینتراخت فرانکفورت آمد. موشک هامبورگى ها در فرانکفورت هرگز نتوانست بازى هاى خوب خود را تکرار کند اما عملکرد نه چندان خوب او تأثیرى در قراردادش نداشت. طبق قراردادى که مهدوى کیا با فرانکفورتى ها دارد، او سالیانه۲ میلیون یورو به عنوان دستمزد دریافت مى کند تا در رتبه ششم جدول پردرآمدترین هاى بوندس لیگا قراربگیرد. جالب است بدانید مهدوى کیا در حالى در رتبه ششم این جدول قرار گرفته که بعد از او نام بازیکنان سرشناسى همچون کوین کورانى(شالکه)، لوکاس پودوسکى(کلن)، آرنه فریدریش(هرتابرلین) و رابرت آنکه(هانوفر) به چشم مى خورد. مهدى در حالى در جدول پردرآمدترین ها حضور دارد که در فصل جارى هنوز براى اینتراخت فرانکفورت به میدان نرفته است.


برنامه هفته دهم لیگ ایران

14 مهر 14:45 سه‌شنبه
سپاهان - ذوب‌آهن
فولاد - ابومسلم
راه‌آهن - پاس
سایپا - تراکتور‌سازی
14مهر 17:05 سه‌شنبه
مقاومت - پرسپولیس
14مهر 17:10 سه‌شنبه
شاهین - صبای‌قم
 
15مهر 14:45 چهارشنبه
ملوان - استیل‌آذین
15مهر 17:00 چهارشنبه
پیکان - استقلال‌اهواز
15مهر 17:05 چهارشنبه
استقلال - مس