مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

پیروزی من‌سیتی در دربی منچستر با گل‌های ته‌وز

در دیدار رفت مرحله نیمه ‌نهایی جام‌ اتحادیه فوتبال انگلیس، گلزن آرژانتینی فصل جاری منچسترسیتی به وعده خود عمل کرد.


شب گذشته دربی میان دو تیم منچستری "من‌یونایتد " ‌و "من‌سیتی " ‌در ورزشگاه سیتی‌آو انجام شد که کارلوس ته‌وز،‌ گلزن دو فصل قبل یونایتدی‌ها،‌ دو گل به تیم سابق خود زد تا یارانش به پیروزی 2 بر یک برسند.

این گلزن که پیش از جدال یاد شده وعده گلزنی داده بود، به وعده خود عمل کرد.
در این جدال مهیج ابتدا رایان گیگز، ‌بازیکن ولزی و قدیمی اولدترافوردی‌ها در دقیقه 17 گلزنی کرد. این گل سبب شد میزبان فشار افزون‌تری وارد کند و در مقام جبران بر‌آید. منچستر‌سیتی که توسط روبرتو مانچینی هدایت می‌شد، ‌در دقیقه 42 ابتدا توسط ته‌وز از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. این بازیکن در دقیقه 65 تیرخلاص را رها کرد تا یارانش از باخت به برد برسند.
دیدار برگشت دو تیم روز چهارشنبه هفته آینده در ورزشگاه اولدترافورد انجام خواهد شد.

در دیدار دیگر این مرحله‌، آستون‌ویلا امشب مقابل بلکبرن در خانه دیدار برگشت خود را برگزار می‌کند. ویلایی‌ها هفته قبل یک بر صفر از سد حریف گذشت.


البیان: نصرتی با 5 میلیون درهم به النصر پیوست

با اعلام روزنامه البیان، مدافع تیم فوتبال تراکتورسازی با مبلغ 5 میلیون درهم راهی النصر امارات شد.


روزنامه البیان نوشت: باشگاه النصر امارات با محمد نصرتی، مدافع ملی‌پوش باشگاه تراکتورسازی به مدت یک و نیم فصل قرارداد بست تا این مدافع بار دیگر به جمع آبی‌پوشان النصر بازگردد.

پس از کسب نتایج ضعیف النصر در فصل جاری، با درخواست فرانک پاگلزدورف، سرمربی این تیم، ایونت رادا از استوا بخارست و محمد نصرتی جذب تیم شدند تا خط دفاعی النصر بیش از پیش تقویت شود.
این تیم در نیم فصل اول با 7 شکست از 11 مسابقه و دریافت 23 گل خورده کارنامه ضعیفی را به جای گذاشت تا تنها با 12 امتیاز در مکان نهم جدول قرار بگیرد.
با پیوستن این بازیکن جدایی ایمان مبعلی و بوصابون از جمع النصری‌ها قطعی شد.
النصر برای حضوری پرقدرت در نیم فصل دوم اردویی 6 روزه را برگزار خواهد کرد.
نصرتی به همراه معدنچی و عنایتی فصل گذشته را در النصر سپری کردند که در آن زمان و با ورود پاگلزدورف آلمانی، هر 3 بازیکن از جمع این تیم کنار گذاشته شدند.

گفته می‌شود نصرتی پس از بازی هفته بیست و چهارم تراکتورسازی مقابل مقاومت سپاسی راهی امارات خواهد شد.


اسامی محرومان بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

اسامی محرومان هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال اعلام شد.

فدراسیون فوتبال اعلام کرد بر اساس گزارش داوران 10 بازیکن، 2 مربی و یک سرپرست در این هفته از رقابت های لیگ از همراهی تیم های خود محروم هستند.

اسامی محرومان به شرح زیر است:
جواد شیرزاد (فولاد) سعید یوسف زاده - سعید بیگی (سایپا) سعید لطفی، محمود پوراسدالله(پیکان قزوین) سهراب بختیاری زاده (صبای قم) حسن اشجاری (ذوب آهن) محمد احمدپوری (شاهین بوشهر) ابراهیم توره (فولاد سپاهان اصفهان) عیسی ترائوره (راه آهن) ابرامیان (مربی دروازه بانان راه آهن) مجید بصیرت (سرپرست فولاد سپاهان).

با وجودی که سایت فدراسیون از محرومیت دو مربی خبر داده اما تنها نام مربی دروازه بانان راه آهن اعلام شده و بدین ترتیب به جای 13 نفر نام 12 نفر به عنوان محروم اعلام شده است.


پرسپولیس در ایستگاه راه‌آهن،‌ جلالی در خانه مایلی‌کهن

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با برگزاری 8 دیدار آغاز می‌شود.


برنامه 8 دیدار روز جمعه به شرح زیر است:


* ابومسلم- پیکان
2 تیم شکست‌خورده در هفته گذشته در مشهد به مصاف هم می‌روند. ابومسلم بحران زده که با 15 امتیاز در قعر جدول قرار دارد، برای رهایی از این شرایط نیاز به 3 امتیاز خانگی دارد. این در حالی است که پیکان پس از باخت خانگی برابر استیل‌آذین به دنبال جبران مافات است.

* پاس- صبای قم
3 امتیاز این دیدار برای هر 2 تیم پاس و صبا از اهمیت خاصی برخوردار است. پاس برای اینکه فاصله خود را با تیم‌های قعر جدولی بیشتر کند، به فکر برد است و صبا نیز برای صعود به نیمه بالایی جدول همین هدف را جستجو می‌کند.

* مس- شاهین بوشهر
دیدار مس و شاهین بوشهر از حساسیت فوق‌العاده‌‌ای برخوردار است. این 2 تیم در جدول شرایط مناسبی ندارند و برای بهبود وضعیت باید به پیروزی برسند. شاهین پس از برد 4 بر یک برابر پرسپولیس با روحیه مضاعف به کرمان می‌رود.

* تراکتورسازی- مقاومت سپاسی
تراکتورسازی در خانه از شاگردان داود مهابادی پذیرایی خواهد کرد. این تیم تبریزی با حمایت تماشاگران خود امیدوار است، مقاومت سپاسی را با شکست بدرقه کند. در آن سوی میدان مقاومتی‌ها برای اینکه جایگاه خود را در جدول از دست ندهند، با وجودی که کار سختی پیش رو دارند،‌ اما در اندیشه کسب امتیاز هستند.

* سپاهان- ملوان
صدرنشین لیگ برتر در خانه میزبان ملوان است. سپاهان با وجود یک بازی کمتر همچنان صدر جدول را در اختیار دارد و برای تداوم این وضعیت باید ملوان را مغلوب کند. شاگردان پورغلامی با توجه به 2 تساوی پیاپی سپاهان امیدوارند از ورزشگاه فولادشهر با دست پر خارج شوند.

* استقلال اهواز- ذوب‌آهن
استقلال اهواز در چند هفته اخیر نتایج نامناسبی گرفته به طوری که باقری‌نیا به فکر استعفا افتاده بود اما سرانجام ماندنی شد. این تیم جمعه پذیرای ذوب‌آهن است که برای ماندن در کورس قهرمانی محکوم به پیروزی است.

* سایپا- فولاد
رویارویی مجید جلالی و محمد مایلی‌کهن از نکات جالب توجه این بازی است. این دو در سایپا کنار یکدیگر بودند و پس از آن نیز بارها در مقاطع مختلف صحبت از همکاری مشترک‌شان به میان آمد. فولاد برای جدا شدن از انتهای جدول باید دست پر از میدان خارج شود و سایپا نیز برای اینکه به رتبه‌های بالایی صعود کند، نیازمند پیروزی است.

* پرسپولیس - راه‌آهن
کسب یک امتیاز از 2 مسابقه و شکست 4 بر یک برابر شاهین هواداران پرسپولیس را نسبت به آینده نگران کرده است. علی دایی به خوبی می‌داند تماشاگران پرسپولیس تحمل ادامه این شرایط را ندارند. سرخ‌پوشان این هفته میزبان راه‌آهن هستند و برای اینکه به روند کنونی پایان دهند، باید حریف را مغلوب کنند. راه‌آهن نیز که پس از هفته‌ها در بازی گذشته ابومسلم را مغلوب کرد، با مهدی تارتار که زمانی در پرسپولیس بازی می‌کرد در اندیشه کسب دومین پیروزی متوالی است.

آخرین دیدار این هفته روز شنبه میان استیل‌آذین و استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

*برنامه هفته بیست و چهارم

جمعه: 2 بهمن
ابومسلم-پیکان-ثامن الائمه-مشهد –ساعت 14:45
پاس-صبای قم-قدس-همدان-ساعت 14:45
مس کرمان-شاهین بوشهر-شهید باهنر-کرمان-ساعت 14:45
سپاهان-ملوان انزلی-فولادشهر-ساعت 15:15
استقلال اهواز-ذوب آهن-تختی-اهواز- ساعت 15:15
سایپا-فولاد خوزستان-انقلاب-کرج ساعت 15:15
تراکتورسازی-مقاومت سپاسی-یادگار امام-تبریز ساعت 15:15
پرسپولیس -راه آهن-آزادی-تهران ساعت 15:15

شنبه 3 بهمن
استیل آذین-استقلال تهران-آزادی-تهران-ساعت 14:45

* جدول رده‌بندی
1- سپاهان 45 امتیاز، یک بازی کمتر
2- ذوب‌آهن 42 امتیاز
3- استیل‌آذین 36 امتیاز
4- استقلال 34 امتیاز
5- پرسپولیس 34 امتیاز
6- تراکتورسازی 33 امتیاز
7- پیکان 33 امتیاز
8- ملوان 33 امتیاز
9- مقاومت سپاسی 31 امتیاز، یک بازی کمتر
10- صبا 31 امتیاز
11- سایپا 29 امتیاز
12- استقلال اهواز 27 امتیاز
13- شاهین بوشهر 26 امتیاز
14- پاس همدان 25 امتیاز
15- مس کرمان 24 امتیاز
16- راه‌آهن 23 امتیاز
17- فولاد 21 امتیاز
18- ابومسلم 15امتیاز


تاتنهام مشتری جدی فان‌نیستلروی

وکیل مهاجم هلندی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا از مذاکره پیشرفته خود با باشگاه تاتنهام انگلیس خبر داد.


به نقل از آس اسپانیا، باشگاه انگلیسی تاتنهام تلاش می‌کند رود فان‌نیستلروی را به خدمت بگیرد.

این باشگاه پیش از این نیز برای به خدمت گرفتن این بازیکن بزرگ اما به نوعی فراموش شده پیش قدم شده بود اما فلورنتینو پرس مدیرعاملی که اصولا علاقه‌ای به فروش بازیکنانش ندارد این پیشنهاد را رد کرد.

فان نیستلروی پیشنهاد چند روز گذشته گالاتاسرای ترکیه را قویا رد کرد و آن را در شان خود ندانست.


احتمال بازگشت کاکا به میلان

براساس گزارش معتبر‌ترین نشریه ورزشی آلمان احتمال بازگشت هافبک برزیلی رئال‌مادرید به آ.ث‌میلان وجود دارد.


نشریه کیکر در گزارشی نوشت: کاکا در تابستان سال 2009 از کالچو ایتالیا و جمع میلانی‌ها خارج شد و پیشنهاد 65 میلیون یورویی رئال را قبول کرد. وی قراردادی تا سال 2015 منعقد کرد.

این نشریه افزود: اخباری که از کهکشانی‌ها به بیرون درز کرده، حکایت از وقوع تحولاتی تازه و غیرقابل تصوری نظیر بازگشت این بازیکن به میلان را می‌دهد.

این نشریه نوشت‌: ‌با توجه به تغییراتی که در میلان در حال شکل‌گیری است و زمزمه برخی اختلافات میان کاکا و مانوئل پیگرینی، سرمربی تیم به گوش رسیده، این باور در حال شکل‌گیری است که احتمال بازگشت کاکا به ایتالیا و تیم سابق وجود دارد.


رونی در راه بارسلونا

براساس اعلام یکی از نشریات پرتیراژ انگلیس تلاش قهرمان فصل گذشته اروپا برای استخدام گلزن ملی‌پوش منچستریونایتد آغاز شده است.


به نقل از دیلی‌استار نمایندگان بارسلونا در حال تدارک سفری به انگلیس هستند تا از نزدیک رایزنی‌ها را برای جذب وین رونی پس از جام جهانی 2010 آفریقا جنوبی آغاز کنند.

مطابق این گزارش گلزن 24 ساله براساس قراردادی 5 ساله با اولدترافوردی‌ها هفته‌ای 140 هزار پوند دستمزد پایه و 50 هزار پوند پاداش دریافت می کند که این رقم او را به گران‌قیمت‌ترین بازیکن لیگ برتر تبدیل می‌کند.

در این گزارش همچنین ذکر شده رونی هدف اصلی کاتالانی‌ها در فصل تابستان است و در صورتی که راهی بارسلونا شود، حداقل هفته‌ای دستمزد دریافت خواهد کرد.


آرسنال در اندیشه پشت سر گذاشتن منچستریونایتد

در دیداری عقب‌افتاده از هفته دوم لیگ برتر انگلیس تیم تحت رهبری آرسن ونگر در پی غلبه بر بولتون است.


این دیدار قرار است فردا شب در ورزشگاه الامارات از هفته دوم انجام شود. آرسنال که با 45 امتیاز پس از چلسی و منچستریونایتد در رده سوم جدول بسر می‌برد، برای کاهش فاصله خود با صدر،‌ در اندیشه غلبه بر بولتون است.

لندنی‌ها در صورت برتری در این بازی 48 امتیازی شده و بالاتر از منچستریونایتد قرار خواهند گرفت.

جدول رده‌بندی:
1-چلسی 48 امتیاز- 21 بازی
2-منچستریونایتد47 امتیاز- 22 بازی
3-آرسنال45 امتیاز-21 بازی
4-تاتنهام 38امتیاز-21 بازی

5-منچسترسیتی38 امتیاز-21 بازی


هجده هزارمین گل لیگ برتر به نام کول ثبت شد

بازیکن تیم ملی فوتبال انگلیس و عضو چلسی در تاریخ لیگ برتر رکورددار شد.


به نقل از روزنامه دیلی‌استار، اشلی کول در دیدار روز شنبه برابر ساندرلند که منجر به پیروزی 7 بر 2 شد، گل سوم آبی‌ها را در دقیقه 22 زد.

براساس آمار ثبت شده این گل هجده هزارمین گل به ثمر رسیده در تاریخ این پیکارها بوده که از سال 1992 در شکل جدید خود، راه اندازی شد و تاکنون ادامه یافته است. بدین خاطر کول مورد تقدیر اتحادیه فوتبال انگلیس واقع شد.
در این دیدار علاوه بر کول که هفته قبل با پیشنهاد آ.ث میلان ایتالیا برای بازی روبرو شد، آنلکا 2 گل، لمپارد2 گل، مالودا و بالاک گلزنی کردند.

کول 29 ساله که تا سال 2013 قرارداد دارد، از سال 2006 عضو این تیم است و پیش‌تر در آرسنال و کریستال‌پالاس بازی کرده است.


ابومسلم بازیکن خود را از استقلال پس می‌گیرد

باشگاه ابومسلم مشهد قصد دارد هافبک خود را از استقلال پس بگیرد.

محمد رضا عباسی؛ قائم مقام باشگاه ابومسلم اظهار داشت: فهرست تیم برای جذب بازیکن جدید جای خالی ندارد اما تلاش می‌کنیم میلاد نوری را که به باشگاه استقلال داده بودیم به تیم برگردانیم.
وی ادامه داد: فرهاد کاظمی سرمربی سابق تیم گفت به نوری نیاز ندارد به همین دلیل نوری را که به صورت قرضی از استقلال گرفته بودیم به این باشگاه دادیم اما پرویز مظلومی می‌گوید او را می‌خواهد و امیدواریم با ارتباطی که بین مدیران دو باشگاه است نوری را به ابومسلم برگردانیم.

قائم مقام باشگاه ابومسلم در مورد وضعیت پژمان جمشیدی و ساچت مهاجم برزیلی که از تیم کنار گذاشته شده‌اند گفت: این دو بازیکن در اختیار باشگاه قرار گرفته‌اند. فردا با این دو بازیکن جلسه داریم و وضعیت آنها مشخص خواهد شد. به هر حال آنها نیز برای باشگاه زحمت کشیده‌اند.باید ببینیم با این دو بازیکن باید چه کنیم. 



مردم مادرید ریبری، سیلوا و فابرگاس را می‌خواهند

خوش خدمتی‌ها و خرید‌های نجومی فلورنتینو پرس هواداران رئال مادرید به شدت بد عادت کرده و این روزها از وی انتظار خرید ریبری، سیلوا و فابرگاس را دارند.


به نقل از لارازون چاپ آرژانتین، هواداران رسمی رئال مادرید با دریافت مجوز برای تجمع برابر درب اصلی سانتیاگو برنابئو، ورزشگاه اختصاصی باشگاه رئال مادرید و امضای طوماری متشکل از چند بند و تبصره از فلورنتینو پرس مدیرعامل باشگاه خود خواستند برای خرید ریبری از بایرن مونیخ، فابرگاس از آرسنال و سیلوا از والنسیا دست به کار شده و وقت را از دست ندهد.

هواداران مادریدی در بیانیه خود از پرس خواسته‌اند بازیکنان چندین و چند میلیون یورویی خود را به خاطر کم کاری‌های اخیر جریمه نقدی کند تا پول بیشتری برای خرید بازیکنان درخواستی آنها فراهم شود.


جام حذفی اسپانیا - مرحله یک چهارم نهایی/ شب حساس نکونام و شجاعی

در یکی از بازی‌های حساس دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری اسپانیا اوساسونا میهمان راسینگ سانتاندر است.


طبق هماهنگی‌های قبلی فدراسیون فوتبال اسپانیا 8 تیم صعود کرده به یک چهارم نهایی کوپا دل ری در مرحله ششم این بازی‌ها به صورت ضربدری حریفان خود را شناختند.

اوساسونا که در مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل ری حریف سرسخت خود یعنی ارکولس را کنار زده باید در بازی فردا شب خود مقابل تیم آماده و پر هوادار راسینگ سانتاندر صف آرایی کند. جواد نکونام و مسعود شجاعی فرصت دارند در این دیدار حساس و تاریخی برای تیمشان مفید واقع شوند.

به این ترتیب دور رفت از این مرحله به شرح زیر برگزار می‌شود:
* دپورتیوو لاکرونیا - سویا
* اتلتیکومادرید - سلتاده‌ویگو
* رئال مایورکا - ختافه
* راسینگ سانتاندر - اوساسونا

بازی‌های دور برگشت 27 ژانویه (7 بهمن) برگزار می‌شود.


اسکیبه: مهدوی‌کیا از اینتراخت نمی‌رود

سرمربی تیم فوتبال اینتراخت فرانکفورت شایعه خروج لژیونر ایرانی‌اش را تکذیب کرد.


به نقل از سایت ها.‌آر، میشائیل اسکیبه اظهار داشت: خبر رفتن مهدوی‌کیا را در حد شایعه می‌دانم.

این مربی در پی انتشار اخباری مبنی بر علاقه هافبک 32 ساله ایرانی تیمش جهت انتقال به تیم استیل‌آذین چنین واکنشی از خود نشان داد. مطابق گزارشاتی که در برخی رسانه‌ها به چاپ رسید، کاپیتان اسبق تیم ملی ایران بطور شفاهی قول حضور در تیم مذکور را داده است.
با این حال اسکیبه گفت: در این باره من چیزی از او نشنیده‌ام. چند روز قبل با مهدی صحبت کردم. او به من اطمینان خاطر داد تا پایان مدت قراردادش یعنی تا پایان فصل جاری خواهد ماند.
براساس اعلام این سایت محمودرضا فاضلی روز گذشته در سفر بوده و امکان دسترسی با وی برای تحقیق در مورد موضوع گزارش شده وجود نداشته است.

بازیکن ایرانی در سال 2007 از هامبورگ جدا شد و راه فرانکفورت را در پیش گرفت. با این وجود در این تیم بیشتر نقش یک بازیکن ذخیره به خود گرفت. وی در فصل جاری هیچ حضور شاخصی در تیمش نداشت و حتی یک دقیقه در بوندس‌لیگا بازی نکرده است.


کمپل به لیست آرسنال برای لیگ قهرمانان اضافه شد

سرمربی تیم فوتبال آرسنال انگلیس نام مدافع مجرب تازه‌ استخدام شده خود را به لیست بازیکنانش برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا اضافه کرد.


به نقل از روزنامه تایمز "آرسن ونگر " روز گذشته نام سول کمپل را به کادر مردانش برای ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا وارد کرد. مطابق قوانین یوفا هر تیم حاضر در این پیکارها مجاز خواهد بود نام سه بازیکن جدید را برای مرحله حذفی اعلام کند که مدافع 35 ساله یکی از این نفرات است.

باتوجه به این اقدام مربی فرانسوی کوشید در منطقه دفاع میانی تیمش رقابت‌ تازه‌ای میان ویلیام گالاس و توماس ورمالن همراه با کمپل ایجاد کند.
این در حالیست که آخرین حضور کمپل در لیگ قهرمانان اروپا به سال 2006 و دیدار آرسنال با بارسلونا مربوط می‌شود که یارانش 2 بر یک بازنده شدند.

این بازیکن که سابقه 73 بازی ملی برای انگلیس همراه با یک گل زده را دارد، از سال 2001 الی 2006 عضو تیم لندنی بود. وی همچنین برای تاتنهام و پورتسموث بازی کرده است. در ابتدای تابستان سال جاری وی به پیشنهاد تیم دسته چهارمی ناتس کانتی که هدایتش برعهده اسوون گوران اریکسون، سرمربی سوئدی پیشین تیم ملی انگلیس است،‌ پاسخ مثبت داد؛ اما پس از انجام یک بازی به خاطر اختلاف با وی قراردادش را فسخ کرد تا در ابتدای سال 2010 پیشنهاد ونگر را جهت همکاری مجدد قبول کرد.


لاپورتا: پپ جایی نمی‌رود

مدیرعامل باشگاه بارسلونا اسپانیا در جمع خبرنگاران از تلاش جدی خود برای تمدید قرارداد گواردیولا خبر داد.


به نقل از مارکا اسپانیا، خوان لاپورتا گفت: به هیچ وجه این احتمال وجود ندارد که گواردیولا از بارسلونا برود. من به هواداران بارسلونا قول می دهم قرارداد این مربی بزرگ و محبوب را تمدید کنم.

وی افزود: به گواردیولا حق می‌دهم به صورت قانونی شرایط قرارداد خود را بررسی کند و به پیشنهاداتی که به او می‌رسد توجه داشته باشد. او مدیون ما نیست و برای بارسلونا هر چه در توانش بوده صرف کرده است اما باید بداند بارسلونا متعلق به مردم است و ما نیز باید در خدمت مردم باشیم. بنابراین در این مسئله همه ما یک نقطه اشتراک داریم و آن اینکه برخلاف خواست هواداران هیچ حرکتی صورت نمی‌گیرد و باید همه چیز شفاف و روشن بیان شود.
لاپورتا ادامه داد: پپ جایی نمی‌رود و به زودی قراردادش را با شرایطی عالی و طوری که خودش هم راضی باشد تمدید می‌کنم.

باشگاه منچستریونایتد تلاش می‌کند به عنوان جانشین سرالکس فرگوسن، سرمربی بارسلونا را جدب کند.


زلاتان و ده‌روسی بهترین بازیکنان، آقای خاص بهترین مربی

مهاجم سوئدی بارسلونا مزد 5 سال درخشش در فوتبال ایتالیا را در مراسمی باشکوه دریافت کرد.


به نقل از خبرگزاری آنسا، زلاتان ابراهیموویچ مهاجم سابق اینترمیلان روز گذشته در مراسم انتخاب برترین‌های فصل گذشته اسکودتو به عنوان بهترین بازیکن غیربومی کالچو شناخته شد و جایزه خود را دریافت کرد.

این جایزه که به اسکار فوتبال ایتالیا شهرت دارد برای زلاتان بسیار ارزشمند بود و به عنوان سخنرانی پس از انتخاب خود از مردم شهر میلان و مقامات فوتبال ایتالیا تشکر کرد.
وی در فصل گذشته برای اینترمیلان 25 گل به ثمر رساند و در قهرمانی اینتر نقش بسیار پررنگی داشت.
خوزه مورینیو سرمربی اینترمیلان که به آقای خاص معروف است به رغم تمام درگیری‌هایش با خبرنگاران و همتایان خود در سایر تیم‌ها به عنوان بهترین مربی فصل گذشته انتخاب شد.
اینترمیلان نیز به عنوان برترین تیم فصل گذشته کالچو معرفی شد.
جایزه بهترین بازیکن بومی فوتبال باشگاهی ایتالیا نیز به دانیله ده‌روسی از آ.اس رم تعلق گرفت.
ژولیو سزار نیز به عنوان بهترین دروازه‌بان فصل گذشته فوتبال باشگاهی ایتالیا اسکار دریافت کرد.

بهترین بازیکن جوان شاغل در فوتبال باشگاهی ایتالیا الکساندر پاتو از برزیل بود و اسکار مربوط به بهترین مدافع کالچو به جورجیو چیه‌لینی از یوونتوس رسید.


بیرمنگام خواهان ماکسی لوپز شد

یک روزنامه بریتانیایی از انجام مذاکره باشگاه بیرمنگام انگلیس برای جذب گلزن پیشین بارسلونا اسپانیا خبر داد.

به نقل از روزنامه تایمز مسئولان بیرمنگام به منظور تقویت خط حمله تیم‌شان در رقابت‌های داخلی،‌ از ابتدای فصل نقل و انتقالات زمستانی تلاش‌هایی را برای جذب گلزن مورد نظر آغاز کردند. در این مسیر آنان به سراغ "ماکسی لوپز " گلزن آرژانتینی تحت قرارداد با مسکو روسیه و عضو اسبق بارسلونا رفتند و مذاکراتی با وی انجام دادند.
این بازیکن که فصل گذشته به عنوان بازیکن قرضی کاتالانی‌ها در تیم برزیلی گرمیو بازی کرد، با توجه به در اختیار داشتن گذرنامه ایتالیایی امکان حضور در لیگ برتر را دارد.
در سال گذشته او 16 گل در 34 بازی برای گرمیو زد و چند هفته قبل مذاکراتی برای پیوستن به لاتزیو رم ایتالیا انجام داد.
وی در سال‌های 2005 الی 2007 برای کاتالانی‌ها بازی کرد و بعد به مایورکا قرض داده شد. سپس به عضویت اف.ث مسکو روسیه در آمد و در سال گذشته به صورت قرضی در اختیار گرمیو قرارگرفت.

بیرمنگام اکنون پس از 21 هفته فصل جاری با 33 امتیاز در رده هشتم جدول بیست تیمی لیگ برتر قرار دارد.


زمان دیدار پرسپولیس و راه‌آهن تغییر کرد

زمان مسابقه پرسپولیس و راه‌آهن تغییر کرد.


در پی نامه درخواست باشگاه پرسپولیس از سازمان لیگ مبنی بر اینکه روز بازی دیدار این تیم مقابل راه آهن از پنجشنبه هفته جاری به جمعه تغییر کند، سازمان لیگ با این درخواست موافقت کرد.

بدین ترتیب این مسابقه ساعت 15 روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.


هفته بیستم کالچو ایتالیا/ پیروزی میلان و رم در شب تلخ یووه

در دومین شب از هفته بیستم کالچو ایتالیا دو تیم میلان و رم مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند و یوونتوس برابر کیه‌وو تن به شکست داد.


شاگردان لئوناردو موفق شدند با درخشش رونالدینیو که 3 گل زد با نتیجه 4 بر صفر برابر سیه‌نا به پیروزی برسند و فاصله خود را به رغم یک بازی کمتر نسبت به اینترمیلان کاهش دهند.

به این ترتیب میلان با 19 بازی و 40 امتیاز در رتبه دوم ایستاد و اینترمیلان با 46 امتیاز و 20 بازی در صدر جدول جای گرفت.
یوونتوس در خانه کیه‌وو به شکست یک بر صفر تن داد تا با 33 امتیاز در رتبه پنجم بایستد.
در یکی دیگر از بازی‌های حساس شب گذشته رم موفق شد با درخشش پروتا و تونی (دو بار) برابر جنووا به پیروزی برسد.

نتایج بازی‌های شب گذشته لالیگا:
* میلان 4 - سیه‌نا صفر
گل‌ها: رونالدینیو (پنالتی 12) و 72 و 89 و بوریلو 28

* رم 3 - جنووا صفر
گل‌ها: پروتا 17 و تونی 45 و 60

* آتلانتا 3 - لاتزیو صفر
گل‌ها: دونی 5 و 8 و پادیون 35

* کیه‌وو یک - یوونتوس صفر
گل: گرانوچه 33

* فیورنتینا یک - بولونیا 2
گل‌ها: موتو 51 برای فیورنتینا و خیمنس 28 و وایو 45 برای بولونیا

* پارما صفر - اودینزه صفر

* سمپدوریا یک - کاتانیا یک
گل‌ها: پاتزینی (پنالتی 45) برای سمپدوریا و یاما 14 برای کاتانیا

* ناپولی صفر - پالرمو صفر


هفته بیست‌ودوم لیگ برتر انگلیس/ پیروزی آرسنال در زمین بولتون

تیم فوتبال آرسنال در ادامه پیکارهای هفته بیست‌ودوم لیگ برتر انگلیس پیروزی خارج از خانه برابر بولتون را جشن گرفت.


شب گذشته(یکشنبه) لندنی‌ها به رهبری آرسن ونگر، سرمربی فرانسوی خود راهی ورزشگاه ریبوک شدند که در هر نیمه یک گل زدند. سسک فابرگاس دردقیقه 28 و فران مریدا 78 برای این تیم گلزنی کردند.ژ

در دیداری دیگر فولام در ورزشگاه اودپارک، با نتیجه ای مشابه از بلکبرن شکست خورد. فولامی‌ها که آندو تیموریان را حتی روی نیمکت ذخیره در اختیار نداشتند، مغلوب گل‌های سامبا در دقیقه 25 و رایان نلسون 54 شدند.
آخرین دیدار این تاریخ نیز با تساوی بدون گل آستون‌ویلا و وستهام در ویلاپارک رقم خورد.

جدول رده‌بندی:
1-چلسی 48 امتیاز- 21 بازی
2-منچستریونایتد 47 امتیاز-22 بازی
3-آرسنال45 امتیاز-21 بازی
4-تاتنهام 38 امتیاز- 21 بازی

5-منچسترسیتی 38 امتیاز- 21 بازی