مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

بارسلونا قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد

تیم فوتبال بارسلونا در آخرین دیدارش در سال 2009 با پیروزی مقابل استودیانتس آرژانتین جام باشگاه‌های جهان را فتح کرد.


قهرمان سوپر لیگ اروپا، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، قهرمان لالیگا و قهرمان کوپا دل‌ری، آخرین جام ممکن در یک سال را هم به ویترین افتخاراتش اضافه کرد تا پرافتخارترین تیم باشگاهی جهان لقب بگیرد.


ورزشگاه 60 هزار نفری شیخ زاید ابوظبی امارات شب گذشته مملو از جمعیت تماشاگرانی بود که برای دیدن پنجمین جام سال 2009 روی دستان کاپیتان پویول لحظه شماری می‌کردند. انتظاری که در دقیقه 110 با گل مسی محقق شد تا شاگردان گواردیولا در پایان بازی پرافتخارترین و شادترین مردان دنیا باشند.
بارسا دیدار فینال جام باشگاه‌ای جهان را تدافعی آغاز کرد. در مقابل استودیانتس با بازی منطقی خود بارها روی حملاتی که داشت خطرساز شد تا اینکه در دقیقه 37 مائورو بوسلی در موقعیتی مشکوک به آفساید با ضربه‌ سر دیدنی نماینده آرژانتین را پیش انداخت. نیمه نخست با همین یک گل به پایان رسید.

با آغاز نیمه دوم بارسا سراپا حمله شد و بارها تا آستانه فروپاشی دروازه استودیانتس پیش رفت که هر بار سد محکم دفاعی این تیم مانع از باز شدن دروازه می‌شد، اما تدابیر گواردیولا در این نیمه به نتیجه رسید و پدرو با گلی که در دقیقه 89 روی تیزهوشی‌اش به ثمر رساند علاوه بر شکست، مقاومت استودیانتس بازی را به وقت اضافه کشاند.
در وقت‌های اضافه بارسا بر شدت حملاتش افزود تا در دقیقه 110 لیونل مسی با گلی که با سینه‌ به ثمر رساند، یارانش را فاتح این جام کند.
در دقایق پایانی، بازی کمی به خشونت کشیده شد که با تدبیر داور مکزیکی، بازی بدون به وقوع پیوستن اتفاق خاصی با نتیجه 2 بر یک به سود بارسلونا به پایان رسید.

از نکات جالب این دیدار می‌توان به تشویق مردان کاتلان توسط زنان محجبه اماراتی اشاره کرد که با لباس‌های این تیم در ورزشگاه شیخ زاید برای قهرمانی تیم محبوبشان آماده می‌شدند.

بارسا در آخرین دیدارش در سال 2009 میلادی این جام را فتح کرد تا با دست پر به اسپانیا بازگردد، علاوه بر آن آبی و اناری پوشان با قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان جایزه 4 میلیون‌ یورویی را نیز به دست آوردند.

در دیدار رده‌بندی نیز پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی در ضربات پنالتی 4 بر 3 آتلانت مکزیک را شکست داده و عنوان سومی را به خود اختصاص داد.
این دیدار که قبل از دیدار فینال برگزار شد در پایان وقت عادی بازی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسیده بود.

در 6 دوره اخیر جام باشگاه‌های جهان تیم‌های زیر عنوان قهرمانی را به دست آورده‌اند:
سال 2000 کورینتیانس برزیل
سال 2005 سائوپولو برزیل
سال 2006 اینتر ناسیونال برزیل
سال 2007 میلان ایتالیا
سال 2008 منچستر انگلیس

سال 2009 بارسلونا


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد