مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

فینال لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا از نگاه آمار

فینال مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا در سال 2011 امشب (شنبه شب ) بین دو تیم بارسلونا از اسپانیا و منچستریونایتد انگلیس در ورزشگاه ومبلی شهر لندن برگزار می شود.


دو تیم تا کنون 10 بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن سه پیروزی برای بارسلونا، سه پیروزی برای منچستر یونایتد و چهار تساوی بوده است. 
در این بازی ها سهم گل های بارسلونا 17 و سهم گل های یونایتد 14 گل بوده است. 
دو تیم برای دومین بار است که از زمان شروع مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا در فینال رو در روی هم قرار می گیرند.
 فینال رقابت های 2009 نیز بین تیم های بارسلونا و یونایتد برگزار شد که پس از برد 2 بر 0 حریف اسپانیایی با قهرمانی بارسلونا به پایان رسید. 
این بیست و دومین بار است که یک تیم اسپانیایی به فینال رقابت های باشگاهی اروپا می رسید در حالیکه آمار برای تیم های انگلیسی عدد 18 را نشان می دهد. تیم های ایتالیایی با 26 بار صعود به فینال این بازی ها، در حال حاضر رکورددار است. 
بارسلونا در صورت برد در بازی امشب برای سیزدهمین بار قهرمانی اروپا را به اسپانیا خواهد برد ولی یونایتد در صورت پیروزی به دلیل کسب دوازدهمین قهرمانی باشگاه های انگلیسی، به رکورد باشگاه های اسپانیایی و ایتالیایی خواهد رسید. 
هر تیمی که در بازی شنبه شب به قهرمانی برسد در کسب سه عنوان قهرمانی از زمان آغاز رقابت های لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا در سال 1992 تا کنون به رکورد تیم های رئال مادرید و آث میلان خواهد رسید. 
نکته جالب توجه اینکه هر دو تیم بارسلونا و یونایتد تا کنون در جریان رقابت های لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا 303 گل زده اند و 158 گل خورده اند. در حالیکه بارسلونا 158 بازی و یونایتد 175 بازی انجام داده است. 
ورزشگاه جدید ومبلی شهر لندن برای اولین بار قرار است که میزبان فینال لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا باشد. ورزشگاه قدیمی ومبلی پیش از این میزبان پنج فینال بین تیم های اث میلان و بنفیکا در سال 1963، یونایتد و بنفیکا در سال 1968، آژاکس و پاناتینایکوس در سال 1971، لیورپول و کلاب بروژ در سال 1978 و بارسلونا مقابل سمپدوریا در سال 1992 بوده است. 
بارسلونا و یونایتد هر دو سابقه قهرمانی اروپا در ورزشگاه قدیمی ومبلی را دارند. یونایتد در سال 1968 توانست در بازی فینال بنفیکا را 4 بر 1 شکست دهد و بارسلونا در سال 1992 سپمدوریا را در وقت اضافه برد و قهرمان شد. 
هر دو قهرمانی قبلی بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم های انگلیسی بوده است. آنها در سال 2006 آرسنال را 2 بر 1 در پاریس بردند و در سال 2009 در فینال رم موفق شدند یونایتد را 2 بر 0 مغلوب کنند. 
''لیونل مسی'' مهاجم آرژانتینی بارسلونا تا کنون 11 گل در رقابت های فصل جاری زده است که یک گل کمتر از رکورد ''رود فان نیستلروی'' در فصل 2002/2003 هنگام بازی در منچستریونایتد است. با وجود این مسی در هفت بازی قبلی بارسلونا در انگلیس گل نزده است. 
بارسلونا در تمامی 20 بازی گذشته خود در لیگ قهرمانان گل زده است. آخرین باری که این تیم گل نزد، بیش از 18 ماه پیش در بازی خارج از خانه مقابل روبین کازان در مرحله گروهی بود که بدون گل به پایان رسید. 
''کارلوس پویول'' مدافع بارسلونا قرار است برای صدمین بار در جریان لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود. 
بارسلونا در 65 بازی گذشته خود مقابل تیم های انگلیسی 29 بار برده و 17 بار باخته و فقط پنج بار از 22 بازی در لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده است. 
یونایتد فقط هفت بار در 27 بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم های اسپانیایی موفق به پیروزی شده است و فقط در 11 بازی از 40 دیدار اروپایی خود برابر تیم های اسپانیایی طعم برد را چشیده ''ادوین فان درسار'' دروزاه بان هلندی یونایتد قرار است برای نود و نهمین بار در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود. وی 98 بازی قبلی را در تیم های یونایتد، آژاکس و یوونتوس تجربه کرده است. 
یونایتد بعد از شکست خارج از خانه 2 بر 1 مقابل بایرن مونیخ در یک چهارم نهایی مسابقات فصل گذشته، در 13 بازی گذشته خود در لیگ قهرمانان اروپا شکست ناپذیر بوده است. این تیم در 12 بازی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا فقط 4 گل خورده است و در هر بازی بیش از یک گل نپذیرفته است. 
''رایان گیگز'' و ''پل اسکولز'' هافبکهای یونایتد به ترتیب 125 و 121 بار در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده اند. ''رائول'' از شالکه که قبلا در خدمت رئال مادرید بود تنها بازیکنی است که با 142 بازی، بیشترین رکورد را از این نظر دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد