مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

لیگ قهرمانان آسیا از نگاه آمار

نمایندگان کره‌جنوبی موفق‌ترین تیم‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از لحاظ کسب امتیاز شدند.

با پایان مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2011 چهار نماینده کشور کره‌جنوبی با کسب بیشترین امتیازات ممکن باعث شدند کره‌ای‌ها از این لحاظ بهترین عملکرد را داشته باشند؛ هرچند که کره‌جنوبی پس از عربستان و ژاپن 3 نماینده را در جمع 16 تیم مرحله حذفی به خود اختصاص داده است.
بررسی امتیازات تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد که نمایندگان کره جنوبی یعنی تیم‌های جه‌جو یونایتد، سئول، چونبوک موتورز و سوان بلووینگز با کسب 45 امتیاز از 72 امتیاز ممکن توانسته‌اند 62،5 درصد از تمام امتیازات را به دست بیاورند تا از این حیث کره‌جنوبی بهترین کشور لیگ قهرمانان آسیا لقب بگیرد.
رقیب سنتی کره یعنی ژاپن با وجود اینکه هر 4 نماینده‌اش به دور بعدی صعود کرد اما تیم‌های گامبا اوزاکا، ناگویا، سرزو اوزاکا و کاشیما آنتلرز با کسب 44 امتیاز از 72 امتیاز ممکن توانستند 61،11 درصد امتیازات مجموع را کسب کنند و از این لحاظ در تمام قاره دوم شوند.
پس از کره و ژاپن نمایندگان عربستان بودند که با کسب 43 امتیاز از 72 امتیاز ممکن به 59،72 درصد امتیازات رسیده‌اند تا با وجود تیم‌هایی مانند الهلال، النصر، الاتحاد و الشباب در تمام قاره آسیا سوم و در غرب‌ آسیا بهترین تیم شوند.
از ایران و با وجود اینکه تنها سپاهان و ذوب‌‌آهن راهی مرحله بعد شدند اما با توجه به عملکرد ضعیف استقلال و پرسپولیس تنها 39 امتیاز از 72 امتیاز ممکن به دست آمد و 54،16 درصد امتیازات ممکن نصیب نمایندگان ایران شد.
سپاهان و ذوب‌‌آهن با کسب بیشترین امتیازات گروه خود از غرب آسیا همراه الهلال به دور بعدی صعود کردند، اما نتایج ضعیف سرخ و آبی‌های مطرح ایران عاملی شد تا کشورمان نتواند از لحاظ جمع‌‌آوری امتیازات بهترین تیم شود، هرچند که در مصاف‌های رو در رو بین نمایندگان ایران و عربستان، نمایندگان کشورمان کمی بهتر ظاهر شدند.
در زیر نگاهی می‌اندازیم به امتیازات کسب شده توسط کشورهای مختلف در لیگ قهرمانان آسیا پس از 4 کشوری که مورد بررسی قرار داده شد:
5-ازبکستان با 2 نماینده از مجموع 36 امتیاز ممکن 14 امتیاز کسب کرد (38،88 درصد)
6-قطر با 3 نماینده از مجموع 54 امتیاز ممکن 21 امتیاز کسب کرد (38،88 درصد)
7-چین با 4 نماینده از مجموع 72 امتیاز ممکن 24 امتیاز کب کرد (33،33 درصد)
8-استرالیا با 2 نماینده از مجموع 36 امتیاز ممکن 11 امتیاز کسب کرد (30،55 درصد)
9-امارات با 4 نماینده از مجموع 72 امتیاز ممکن 20 امتیاز کسب کرد (27،77 درصد)
10-اندونزی با یک نماینده از 18 امتیاز ممکن تنها یک امتیاز کسب کرد (5،55 درصد)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد