مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

گوآردیولا: رئال مورینیو بهتر از بارسلوناست

آقای خاص با رساندن قوهای سپید به دور نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به روند ناکامی‌های پی در پی مادریدی‌ها در قاره سبز پایان داد و آن‌ها را که 6 بار پی در پی در دور یک هشتم نهایی این رقابت‌ها به کار خود پایان داده بودند، با آمار قابل توجه بازی‌های خانگی به جمع چهار تیم پایانی رساند. کهکشانی‌ها این روزها خواب قهرمانی شماره 10 خود را در لیگ قهرمانان اروپا می‌بینند.

هواداران رئال مادرید که تا به امروز 9 قهرمانی تیم محبوب‌شان را در رقابت‌ قهرمانان اروپا دیده‌اند، همگی مورینیوی پرتغالی را برگ برنده تیم‌شان می‌دانند. آقای خاصی که می‌گوید، رئال اکنون همان جاست که باید: «باشگاه دوباره در جایگاهی قرار گرفته که به آنجا تعلق دارد.» در میان 4 تیم برتر اروپا.

فلورنتینوپرس، رییس باشگاه رئال مادرید تابستان گذشته مرد پرتغالی را از اینتر، قهرمان اروپا به مادرید برد و اکنون امید زیادی دارد تا او در اسپانیا همان کاری را انجام بدهد که در ایتالیا با اینتر و در پرتغال با پورتو.

«مو» و مردانش در لیگی 2011 ـ 2010 به نظر قافیه را به «پپ» و شاگردانش باخته‌اند و از همین رو لیگ قهرمانان برای آن‌ها در کانون توجه و اولویت قرار گرفته است. مورینیو سال گذشته با اینتر توانست، بارسلونا را در دور نیمه نهایی کنار بزند و اگر این بار هم بتواند این کار را تکرار کند، فینال ویمبلی پیش رو او و سربازانش خواهد بود. رئال درست یک هفته پیش با شکست بارسا جام پادشاهی اسپانیا را از آن خود کرد. جامی که 1993 به رئال نرسیده بود.


موفقیت‌های اروپایی رئال مادرید:

لیگ قهرمانان (جام باشگاه‌های) اروپا:

قهرمانی : 2002، 2000، 1998، 1966، 1960، 1959، 1957، 1956

نایب قهرمانی: 1981، 1964، 1962

جام یوفا: 1986، 1985

جام در جام اروپا:

نایب قهرمانی : 1983، 1971

سوپر جام اروپا:

قهرمانی 2002

نایب قهرمانی 2000 و 1998


عنوانهای اسپانیایی:

لیگا: 31 قهرمانی

جام حذفی: 18 قهرمانی


حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا:

21 بار: 12 برد، 9 باخت

رتبه در فهرست باشگاه‌های یوفا: 7

بهترین گلزن: کریستیانو دونالدو 29 گل

کریم بنزما 6 گل


ضعف و قوت:

سانتیاگو برنابئو در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا از سوی مورینیو و بازیکنانش به دژی تسخیرناپذیر تبدیل شده است. رئال تمامی 5 بازی گذشته‌اش را در این ورزشگاه با برد به پایان رسانده است. کمربند دفاعی رئال با ژابی آلونسو و سامی خدیرا شنبه هفته گذشته با «پپه» پرتغالی تقویت شد تا از شکست 5 بر صفر نوامبر گذشته پیشگیری شود. شیوه مورد نظر مربیان رئال «جذاب» به نظر نمی‌رسد، ولی موثر است. کریستیانو رونالدو در این فصل 41 گل با همین چیدمان به ثمر رسانده، ولی کریم بنزما، امانوئل آدبایور و گونسالوهیگوآین نه ثبات داشته‌اند نه درخشان ظاهر شده‌اند.


لحظات کلیدی:

راهیابی به دور یک چهارم نهایی ـ اتفاقی که از سال 2004 تا به امروز رخ نداده بود- مادریدی‌ها را از کابوس یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نجات داد. کابوسی که با توقف المپیک لیون در ورزشگاه ژرلان و برد این تیم در برنابئو پایان یافت.


قهرمان در سایه:

مسوت اوزیل پس از عملکرد درخشانش با تیم ملی آلمان در جام جهانی 2010 راهی رئال مادرید شد. او که از برمن به قوهای سپید پیوست، اکنون بهترین گلساز لیگ قهرمانان است. اوبا رونالدو و آنخل دی ماریا، دیگر تازه وارد مادریدی‌ها برای هر خط دفاعی دردسر آفرین است.


وضعیت:

رئال مادرید، میزبان دوئل چهارشنبه شب مدت‌ها است مکان دوم جدول لیگا را از آن خود می‌بیند. تساوی یک بر یک هفته پیش برابر بارسا امید قهرمانی را برای ایکرکاسیاس و همبازیانش از بین برد، باخت یک بر صفر خانگی برابر خیخون ـ نخستین باخت خانگی تیم‌های مورینیو پس از 150 بازی ـ سرنوشت قهرمان لیگا را به احتمال فراوان رقم خواهد زد، حال پرونده‌ جام پادشاهی با قهرمانی کهکشانی‌ها بسته و تنها پرونده‌ بسته نشده برای آن‌ها لیگ قهرمانان اروپاست.


آمار:

رئال 450 دقیقه است که در فصل جاری این رقابت‌ها در خانه دروازه‌اش را بر روی تیم‌های مهمان بسته نگه داشته است.

پپ گوآردیولا، سرمربی بارسلونا درباره تیم حریف می‌گوید: « یکی از نقاط قوت مورینیو آن است که او می‌تواند تیمش را با شیوه‌های متفاوتی راهی میدان کند. تصمیم او از دور رفت بهتر است و در بسیاری از بخش‌ها بهتر از ماست. »


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد