مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

آقای گلی هشت ایرانی در چهارده دوره جام ملت های آسیا

هشت ایرانی در چهارده دوره گذشته رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا عنوان آقای گل و جایزه کفش طلایی را به دست آورده اند.

رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا از سال 1956 آغاز شد و تا به امروز چهارده دوره آن برگزار شده است.
پانزدهمین دوره این رقابت ها نیز از روز جمعه هفته جاری 17 دی ماه در قطر آغاز خواهد شد و 16 تیم برای به دست آوردن جام قهرمانی با یکدیگر به رقابت می پردازند.
بر این اساس در چهارده دوره گذشته این مسابقات هشت ایرانی جایزه بهترین گلزن مسابقات را کسب کرده تا از این لحاظ فوتبال کشورمان سرآمد تمامی تیم های آسیایی باشد.
همایون بهزادی، حسین کلانی، غلامحسین مظلومی، ناصر نورایی، شاهرخ بیانی، ناصرمحمدخانی، علی دایی و علی کریمی ایرانی های هستند که تا به امروز برنده کفش طلایی آسیا شده اند.
در تمامی چهارده دوره گذشته علی دایی در جام ملت های 1996 که در امارات برگزار شد هشت گل به ثمر ساند تا بیشترین تعداد گل زده در یکدوره را از آن خود کند.
در سال 1960 که کره جنوبی میزبان این پیکارها بود جایزه کفش طلایی به ''چو یون اوک'' از کشور میزبان رسید که 4 گل به ثمر رساند.
در سال 1964 که رژیم اشغالگر قدس میزبان بود و بسیاری از کشورهای اسلامی این پیکارها را تحریم کردند ''ایندر سینگ'' از هندوستان و ''''مرادچای اسپیگلر'' تنها با 2 گل به طور مشترک آقای گل شدند.
در سال 1968 این پیکارها در ایران برگزار شد و تیم ملی کشورمان به مقام قهرمانی دست یافت.
''همایون بهزادی'' با 4 گل زده به عنوان برترین گلزنان مسابقات معرفی شد.
در سال 1972 تایلند میزبان تیم های آسیایی بود و در پایان ''حسین کلانی'' با 5 گل زده کفش طلا را به خانه برد و نقش زیادی در قهرمانی تیم ایران داشت.
در سال 1976 ایران بار دیگر میزبانی مسابقات را برعهده گرفت و با اقتدار قهرمان شد در این پیکارها ''غلامحسین مظلومی'' و ناصر نورایی'' از ایران با 3 گل به همراه ''فتحی کمیل'' از کویت آقای گل شدند.
درسال 1980 کشور کویت میزبان بود و در پایان قهرمان نیز شد که دراین مسابقات ''بهتاش فریبا'' از ایران و ''چوی سون هوو'' از کره جنوبی با 7 گل بهترین مهاجمان لقب گرفتند.
در سال 1984 میزبانی هشتمین دوره جام ملت های آسیا برعهده سنگاپور بود که ''شاهرخ بیانی'' و ''ناصر محمدخانی'' از ایران به همراه ''ژیا ژو گوان'' از چین با 3 گل به طور مشترک آقای گل شدند.
در سال 1988 قطر میزبانی مسابقات را برای نخستین مرتبه برعهده گرفت و در پایان ''لی تائه هو'' از کره جنوبی تنها با 3 گل به جایزه کفش طلایی رسید.
در سال 1992 ژاپن میزبانی را برعهده داشت اما جایزه بهترین گلزن مسابقات با 3 گل به ''فهد البیشی''‌از عربستان رسید.
در سال 1996 امارات میزبانی را برعهده داشت و رکورد گلزنی یکدوره پیکارها توسط بهترین گلزن تاریخ جهان شکسته شد.
علی دایی در این پیکارها با 8 گل و با شایستگی کامل جایزه کنفدراسیون فوتبال آسیا را به خود اختصاص داد.
دایی در مرحله یک چهارم نهایی و در دیدار با تیم ملی کره جنوبی به تنهایی 4 گل به ثمر رساند.
در سال 2000 که لبنان میزبان بود این عنوان به ''لی دون گوک'' از کره جنوبی رسید که موفق شد 6 مرتبه دروازه حریفان را باز کند.
در سال 2004 که چین میزبانی را برعهده داشت ''علی کریمی'' از ایران و ''علا هبیل'' از بحرین با 5 گل آقای گل شدند.
و در سال 2007 نیز این جایزه به 3 بازیکن رسید که ''یونس محمود'' از عراق، ''نا اوهیرو تاکاهارا'' از ژاپن و ''یاسر القحطانی'' از عربستان با 4 گل به جایزه کفش طلا رسیدند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد