مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

10 لحظه فراموش‌نشدنی فوتبال جهان در سال 2010

به باور یک روزنامه انگلیسی، کسب قهرمانی جهان توسط تیم ملی اسپانیا داغ‌ترین لحظه از جهان فوتبال در سال پایان گرفته 2010 بوده است.

10 لحظه داغ و فراموش‌نشدنی فوتبال در سال 2010 را این‌گونه برگزیده است:


1- هیجان‌انگیزترین لحظه فوتبالی سال به پایان رسیده، آن هنگام بود که آندرس ‌اینیستا، بازیکن خط میانی تیم ملی اسپانیا جام‌ جهانی را به نشانه قهرمان در پایان رقابت‌های آفریقای‌جنوبی 2010 روی دست برد. او زننده تک گل بازی نهایی با هلند بود و در یک لحظه، با گلی که زد یک ملت را شاد کرد.


2- دومین لحظه بسیار حساس و داغ سال 2010 مربوط به ابتدای سال است. زمانی که لیونل مسی، اعجوبه فوتبال آرژانتین و بارسلونا صاحب دو عنوان مرد سال فوتبال اروپا و جهان شد. او بدین ترتیب مزد یک سال زحمت بسیار و طاقت فرسا را گرفت.


3- اواخر بهار و اوایل تابستان، با آنکه مسابقات جام‌جهانی 2010 در آفریقای‌جنوبی برگزار می‌شد، اما خیلی ‌از تیم‌ها در کنار ژرمن‌ها، چشم به یکی از آکواریوم‌های آلمان داشتند. جایی که یک هشت‌پا به نام پل با پیش‌‌بینی‌های درست‌اش لحظات گرمی را رقم زد اما حیف که در ماه اکتبر مرد.


4- در سال 2010 اتفاقات حاشیه‌ای که لحظات عجیبی را رقم زدند، پرشمار بودند اما کاری که تیم ملی فوتبال فرانسه در جام‌جهانی کرد، داغ‌ترین لحظه و حاشیه سال از نوع منفی بود. آنقدر که در رتبه چهارمین لحظه فوتبالی داغ سال جای گرفت. کاری که فرانسویان کردند آنقدر بد بود که نیکولا سارکوزی، نفر اول سیاست کشور، از آن به عنوان شرم‌آورترین دوره از حیات خروس‌های آبی( تیم ملی فرانسه) نام برد. در این ماجرا پاتریس اورا، کاپیتان منچستریونایتدی تیم، باند و باندبازی راه انداخت تا جایی که اجازه نداد اعضای تیمش پس از پیاده شدن از اتوبوس، تمرین کنند. او با گردن‌کشی خاصی یارانش را سوار بر اتوبوس کرد و دست ریمون دومنش، سرمربی تیم را در پوست گردو گذاشت.


5- پنجمین لحظه حساس جهانی این رشته ورزشی جهان اختصاص به زمانی دارد که مهمترین اتفاق در عرصه نقل و انتقال مربیگری رخ داد. خوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی معروف به آقای خاص اینترمیلان ایتالیا را به مقام نخست کالچو، جام حذفی و سرانجام لیگ قهرمانان اروپا رساند ولی میلان را ترک کرد تا زمامدار کهکشانی‌های رئال مادرید شود.


6- اگر قرار باشد حاشیه‌سازان ترین بازیکنان جهان در سال 2010 برگزیده شوند، بی‌شک باید از انگلیسی‌ها نام برد. البته به لحاظ تعداد خلاف‌کاری‌ها و لحظات بدی که به وجود آمدند، وین رونی به خاطر تعدد این خلاف‌کاری‌ها نفر اول شد.


7- هفتمین لحظه کاملا داغ فوتبالی سال 2010 را همین چند هفته قبل و اوایل دسامبر، رئیس فیفا یعنی سپ بلاتر رقم زد. او هنگامی که در مراسم انتخاب میزبانان دو جام‌جهانی پس از برزیل 2014، قطر را به عنوان میزبان جام‌جهانی 2022 معرفی کرد، باعث شد نفس همه فوتبال دوستان در سراسر جهان بند بیاید.


8- هشتمین لحظه فراموش نشدنی محبوب‌ترین رشته ورزشی جهان در سال 2010 اختصاص به زمانی دارد که پتکی سنگین بر یک مربی بزرگ زده شد. زمانی که دیگو مارادونا، با کلی سر و صدا به عنوان سرمربی تیم ملی آرژانتین به جام جهانی آفریقای‌جنوبی آمد در جام جهانی از قدرت تیمش حرف زد اما همین مربی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات وقتی مقابل آلمان سراسر انگیزه و البته جوان، چهار بر صفر شکست خورد و حذف شد، سرش را از فرط خجالت با دو دستش گرفت و چهره خود را پوشیده نگه داشت.


9- نهمین لحظه، جنسی از نوع ناکامی دارد. در دربی ال‌‌کلاسیکو که همین چند هفته قبل در لالیگا میان بارسلونا و رئال‌مادرید برگزار شد، لحظاتی خاص رقم خورد. داغ و تلخ برای رئال‌مادرید که با آن همه ریخت و پاش و جذب آقای خاص (خوزه مورینیو) 5 بر صفر از حریف همیشگی شکست خورد. همین طور داغ و شیرین برای بارسلونا که 5 گل زد و حریف را له کرد که البته می‌توانست به همین تعداد باز هم گل بزند.


10- دهمین لحظه، زمانی بود که اینترمیلان ایتالیا پس از کسب پیروزی مقابل بایرن‌مونیخ در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا، جام قهرمانی را به نشانه قهرمانی به روی دستان خود بلند کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد