مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

تاریخچه سومین دوره جام ملت‌ها/ فوتبال هندی درخشید!

سومین دوره رقابت‌‎های جام ملت‌های آسیا در حالی در غیاب تیم ملی ایران برگزار شد که تیم هندوستان با کسب عنوان نایب قهرمانی این مسابقات ضمن کسب آخرین عنوان معتبرش در فوتبال آسیا، فوتبالدوستان قاره کهن را هم متحیر کرد.

سومین دوره جام ملت‌های آسیا آخرین دوره‌ای بود که با حضور 4 تیم برگزار می‌شد، ضمن اینکه تیم ملی ایران هم برای آخرین بار در مرحله نهایی این جام حضور نداشت. در مرحله مقدماتی غرب آسیا قرار بود تیم‌های ایران، هندوستان، پاکستان و برخی از تیم‌های دیدار کند اما به دلایل مسائل سیاسی و اختلاف شدید مسلمانان با اقدامات اسرائیلی‌ها در فلسطین، به غیر از هندوستان تمام این تیم‌ها از حضور در این مرحله از مسابقات صرف نظر کردند تا به این ترتیب هندوستان به عنوان نماینده این منطقه در مرحله نهایی جام سوم شرکت کند.

در منطقه آسیایی مرکزی چهار تیم هنگ کنگ، ویتنام جنوبی، مالزی و تایلند به مصاف هم رفتند که تیم هنگ کنگ پس از تساوی 3 بر 3 در بازی نخست برابر تایلند، با دو پیروزی 4 بر یک برابر ویتنام جنوبی و 4 بر صفر برابر مالزی با 5 امتیاز به عنوان تیم برتر این گروه راهی مرحله نهایی رقابت‌ها شد.

کره جنوبی هم به عنوان تیم برتر شرق آسیا جواز حضور در مرحله نهایی را بدست آورد تا چهار تیم هندوستان، هنک گنگ، کره جنوبی و اسرائیل میزبان مسابقات، برگزار کننده سومین دوره جام ملت‌های آسیا باشند.


مرحله نهایی:

سومین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از روز 26 می تا سوم ژوئن سال 1964 به میزبانی اشغالگران قدس برگزار شد که در نخستین بازی جام، میزبان با یک گل از سد هنک کنگ گذشت.

در روز 27 می هندوستان با پیروزی برابر کره‌‎جنوبی قهرمان دو دوره گذشته جام ملت‌های آسیا، مهمترین شگفتی این جام را رقم زد، گرچه دو روز بعد با 2 گل مغلوب میزبان شد و نتوانست شگفتی‌اش را کامل کند.

کره جنوبی در دومین دیدارش در این رقابت‌ها با یک گل از سد هنگ کنگ گذشت تا همچنان به قهرمانی در این مسابقات امیدوار باشد اما با توجه به پیروزی 3 بر یک هندوستان برابر هنک کنگ و شکست 2 بر یک این تیم برابر رژیم اشغالگر قدس در روز پایانی رقابت‌ها، حتی شانس کسب عنوان نایب قهرمانی را از دست داد.

در نهایت تیم اسرائیل با 6 امتیاز، هندوستان با 4 امتیاز، کره‌جنوبی با 2 امتیاز و هنک کنگ بدون امتیاز رده‌های اول تا چهارم را کسب کردند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد