مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

هفته سی‌وچهارم لیگ برتر فوتبال/شام‌ آخر با دوئل دایی و قلعه‌نویی

هفته سی‌وچهارم و پایانی لیگ برتر فوتبال فردا با برگزاری 6 دیدار آغاز خواهد شد.

لیگ برتر به ایستگاه آخر خود رسید و فردا (سه شنبه) و چهارشنبه با برگزاری مسابقات هفته سی‌وچهارم، نهمین دوره این رقابت‌ها به پایان خواهد رسید.
اگر چه تکلیف قهرمان و دو تیم سقوط‌ کننده مشخص شده اما جنگ بر سر نایب قهرمانی و همین طور ماندن در لیگ برتر همچنان ادامه دارد.
استقلال اهواز و ابومسلم پیش از این به دسته اول سقوط کرده بودند و این هفته از بین سه تیم راه‌آهن، پاس و مقاومت سپاسی شیراز یک تیم با لیگ برتر وداع خواهد کرد.

برنامه دیدارهای روز اول هفته آخر به شرح زیر است:

راه‌آهن- مقاومت سپاسی شیراز
بدون شک یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته آخر در ورزشگاه اکباتان تهران برگزار می‌شود. جایی که راه‌آهن و مقاومت سپاسی رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند و برای بقا در لیگ برتر تنها 90 دقیقه فرصت دارند. مقاومت سپاسی که با حضور احمدزاده هم نتوانست روند نزولی خود را متوقف کند در این مسابقه محکوم به پیروزی است اما راه‌آهن با یک مساوی هم در لیگ برتر می‌ماند. روی کاغذ مقاومت نزدیک‌ترین تیم به سقوط است اما ممکن است اتفاقات دیگری در زمین مسابقه رخ دهد.

پاس همدان- تراکتورسازی تبریز
پاس که پس از حضور علی اصغر مدیرروستا در مقطعی نتایج قابل قبولی کسب می‌کرد، در هفته‌های پایانی دچار افت شد و هم اکنون با خطر سقوط مواجه است. این تیم در صورت مساوی هم می‌تواند در لیگ باقی بماند. در آن سوی میدان تراکتورسازی برای اینکه لیگ نهم را به خوبی به پایان برساند، در صدد کسب 3 امتیاز است.

صبای قم- سایپا
صبا پس از حضور کربکندی متحول شد و به رتبه‌های بالای جدول صعود کرد. اگرچه این دیدار به واسطه اینکه دو تیم دغدغه قهرمانی و سقوط ندارند حساس نیست اما اگر صبا و سایپا بتوانند با 3 امتیاز زمین را ترک کنند در پایان لیگ در مکان مناسبی قرار خواهند گرفت.

شاهین بوشهر- فولاد خوزستان
هر دو تیم نگران سقوط به دسته اول بودند اما هم یاوری و هم جلالی توانستند تیم‌شان را در لیگ برتر حفظ کنند. شاهین میزبان این مسابقه است و از حمایت هواداران پرشور خود سود می‌برد. با این حال مجید جلالی که به تازگی قراردادش را با فولاد تمدید کرده در اندیشه برتری است.

استقلال اهواز-استیل‌آذین
تیم سقوط کرده استقلال اهواز حتی اگر این بازی را هم ببرد از رتبه هجدهم تکان نخواهد خورد و با ایستادن در قعر جدول راهی لیگ دسته اول می‌شود. آنها میزبان تیمی هستند که کسب سهمیه آسیایی را از جمله برنامه‌های خود عنوان می‌کرد اما حضور افشین پیروانی نیز سبب نشد استیل‌آذین به رتبه سوم دست پیدا کند. آنها در بهترین حالت و در صورتی که پرسپولیس مقابل سپاهان نتیجه نگیرد، ‌در رتبه چهارم قرار می‌گیرند و در صورت شکست حتی ممکن است رده پنجمی را نیز از دست دهند.

پرسپولیس- سپاهان
این دیدار یادآور بازی آخر لیگ هفتم است با این تفاوت که در آن دیدار پرسپولیس و سپاهان بر سر قهرمانی می‌جنگیدند اما فردا این شرایط وجود ندارد. سپاهان قهرمانی خود را مسجل کرده و پرسپولیس هم می‌داند حتی در صورت برد از جایگاه چهارم فراتر نخواهد رفت.
اتفاق ویژه این مسابقه رویارویی علی دایی و امیر قلعه‌نویی است. این دو اگر در موارد مختلف با یکدیگر اختلاف داشته باشند در یک مورد تشابه دارند و آن هم اختلاف با محمد مایلی‌کهن است. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم هم قلعه‌نویی و هم دایی در این فصل با مایلی‌کهن آشتی کردند و به همین دلیل خیلی‌ها منتظرند تا این بار شاهد آشتی سرمربیان پرسپولیس و سپاهان باشند.
نکته دیگر اینکه جشن قهرمانی سپاهان مقابل چشمان هواداران پرسپولیس برگزار خواهد شد. اگر دو سال پیش سپاهان در دقیقه 96 قهرمانی را از دست داد و پرسپولیس در حضور 100 هزار تماشاگر جشن قهرمانی گرفت این بار عکس این موضوع وجود دارد و سپاهان در مقابل هواداران میزبان جشن قهرمانی خواهد گرفت.
3 مسابقه دیگر این هفته بین مس کرمان- ابومسلم، ذوب‌آهن- ملوان و پیکان- استقلال تهران چهارشنبه برگزار می‌شود تا پرونده لیگ نهم بسته شود.

برنامه هفته سی‌وچهارم:
سه شنبه 28 اردیبهشت
راه آهن – مقاومت سپاسی شیراز ساعت 17:15 اکباتان-تهران
محسن ترکی – علیرضا یزدانی – محمدرضا ابوالفضلی – پیروز سیف اله

پاس – تراکتورسازی تبریز ساعت 17:15 قدس-همدان
سعید مظفری زاده – مسعود فرح نیا – مجید صیدگر ویشگاهی – پیمان فرخی مهر

پرسپولیس – سپاهان ساعت 19:30 آزادی-تهران
علیرضا فغانی – جواد تقی پور – سعید زارع – بیژن حیدری

شاهین بوشهر – فولاد خوزستان ساعت 19:30 شهید بهشتی-بوشهر
سعید بخشی زاده – بابک عباسقلی زاده – سخاوت سلیمانژاد – مهدی پاکزاد

صبای قم – سایپا ساعت 17:15 یادگار امام-قم
رسول رهبر فام – بهروز برون – سجاد طوسی – محمد دوستی

استقلال اهواز – استیل آذین ساعت 19:30 تختی-اهواز
محمد ملکی – مصطفی فراهانی – مهدی عالیقدر – روح اله ارشادی

چهارشنبه 29 اردیبهشت
مس کرمان – ابومسلم مشهد ساعت 18 شهید باهنر-کرمان
جمشید محمدی – حسن یوسفی – علیرضا کناری – امید سعیدفر

ذوب آهن – ملوان بندرانزلی ساعت 18 فولاد شهر اصفهان
مسعود مرادی – علیرضا کهوری – علی موغلی – علیرضا اکمری

پیکان – استقلال تهران ساعت 18 شهید رجایی-قزوین
محسن قهرمانی – حسن کامرانی فر – بهرام نقوی – منصور نوری

جدول رده‌بندی
1- سپاهان 66 امتیاز
2- استقلال 58 امتیاز
3- ذوب‌آهن 58 امتیاز
4- پرسپولیس 52 امتیاز
5- استیل‌آذین 51 امتیاز
6- صبا 47 امتیاز
7- تراکتورسازی 46 امتیاز
8- سایپا 45 امتیاز
9- ملوان 41 امتیاز
10- پیکان 40 امتیاز
11- شاهین بوشهر 39 امتیاز
12- مس کرمان 39 امتیاز
13- فولاد 39 امتیاز
14- راه‌آهن 37 امتیاز
15- پاس 37 امتیاز
16- مقاومت سپاسی 36 امتیاز
17- ابومسلم 32 امتیاز
18- استقلال اهواز 29 امتیاز


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد