هواداران تیم فوتبال بارسلونا سرانجام پس از 111 سال نقش تبلیغات را بر پیراهن تیم محبوبشان خواهند دید.
در
حالی که تبلیغات تجاری یکی از منابع اصلی کسب درآمد در باشگاههای فوتبال
به شمار می رود، تیم فوتبال بارسلونا در سالهای اخیر هیچ گاه از تبلیغات
استفاده نکرده، چرا که هواداران و مسئولان باشگاه به پیراهن باشگاه به چشم
پرچم ایالت کاتالان نگریسته و حاضر به استفاده از تبلیغات بر روی آن نبوده
اند. باشگاه بارسلونا سرانجام پس از 111 سال طلسم را شکست و
با عقد قرارداد با یک اسپانسر قطری برای تبلیغات این کشور در سال 2022،
مبلغی بالغ بر 218 میلیون دلار دریافت خواهد کرد. سود حاصل از این قرارداد 5 و نیم ساله بر اساس اعلام باشگاه کاتالانی به 228 میلیون دلار هم خواهد رسید. بر اساس قرارداد بارسلونا برای نیم فاصل باقی ماندهی
فصل جاری 19 میلیون و 700 هزار دلار دریافت خواهد کرد. مبلغ 39 و نیم
میلیون یورو هم برای هر سال به مدت 5 سال آینده به باشگاه تعلق خواهد گرفت.
ضمن این که در صورت قهرمانی بارسلونا مبلغ 6 و نیم میلیون دلار هم به
عنوان پاداش به این تیم تعلق خواهد گرفت. قطر در نشست ویژه فیفا در دوم دسامبر توانست به عنوان
میزبان جام جهانی 2022 انتخاب شود. بارسلونا فصل گذشته 104 میلیون دلار ضرر
کرد و اکنون بیش از 580 میلیون دلار بدهی دارد.