مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

همراه ایران، چین و ژاپن نیز به دور نهایی جام فوتبال آسیا راه یاف

در مسابقات فوتبال انتخابی جام ملتهای آسیا در روز چهارشنبه علاوه بر ایران، تیمهای چین، ژاپن، بحرین و امارات نیز به دور نهایی راه یافتند اما استرالیا با تساوی مقابل کویت باید منتظر بماند.

  تیم ژاپن در صنعا در حالی که تا 11 دقیقه به پایان نیمه اول دو گل از تیم یمن عقب بود، با سه گلی که هیرایاما به ثمر رساند، صعود خود را از گروه یک به همراه بحرین، که 4 - 0 هنگ کنگ را در منامه شکست داد، حتمی کرد.
 اما تیم استرالیا با وجود آنکه 2 - 0 از میزبان کویتی پیش افتاده بود در خاتمه با نتیجه 2 - 2 به تساوی رسید تا همچون کویت 8 امتیاز در گروه 2 داشته باشد اما به دلیل اختلاف گل در جای دوم این گروه قرار گرفت.
 پیروزی 2 - 1 عمان بر اندونزی در جاکارتا به معنای آن است که عمان با هفت امتیاز هنوز شانس صعود دارد اما اندونزی حدف شد.
در این گروه، استرالیا باید میزیان اندونزیی ها باشد و تیم کویت باید به عمان سفر کند.
 در گروه 4، چین با رسیدن به یک تساوی سخت بدون گل در زمین خود مقابل سوریه، که از قبل صعود کرده، به دور نهایی راه یافت چون لبنانی ها توانستند تیم ویتنام را در بیروت با نتیجه 1-1 متوقف کنند که برای صعود چین کافی بود.
 اما ایران که همواره قطب قدرت فوتبال آسیا بوده و در حال بهبودی از ناکامی از رسیدن به جام جهانی سال آینده در آفریقای جنوبی است، با پیروزی قاطع 3-1 در سنگاپور صعود خود را به بازیهای نهایی ملتهای آسیا که ژانویه 2011 در قطر شروع می شود، قطعی کرد.
 سنگاپور با وجود این شکست هنوز می تواند امیدوار باشد چرا که با تساوی 0 - 0 تایلند برابر اردن در بانکوک، تیمهای سنگاپور و تایلند هر دو با 6 امتیاز پس از ایران قرار گرفتند، در حالی که اردن 5 امتیاز  دارد.
 ازبکستان و سوریه از قبل جای خود را در مسابقات قطر رزرو کرده اند. تیم کشور میزبان نیز به همراه تیمهای اول تا سوم بازیهای 2007 یعنی عراق، عربستان سعودی و کره جنوبی نیز بدون مسابقه در قطر شرکت می کنند.
 هند نیز به عنوان قهرمان سال 2008 جام چلنج کنفدراسیون فوتبال آسیا در قطر حضور خواهد داشت. این رقابتها که به تیمهای ضعیف آسیایی اختصاص دارد، سال گذشته در هند برگزار شد.

امارات هم با گلی که در دقیقه آخر در استادیوم الشباب برابر مالزی به ثمر رساند، از گروه 3 به دور نهایی جام ملتهای آسیا راه یافت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد