مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

خیز بلند لاپورتا برای نخست‌وزیری اسپانیا

مدیرعامل باشگاه بارسلونا خبر تلاش پشت پرده خود برای عضویت در یکی از احزاب سیاسی اسپانیا را تایید کرد.


به نقل از آس اسپانیا، خوان لاپورتا، مدیرعامل ثروتمند و سیاسی باشگاه بارسلونا، در یک نشست خبری فوق‌العاده و با حضور خبرنگاران غیر ورزشی از روزنامه‌های اقتصادی و سیاسی اسپانیا و چند کشور دیگر اروپایی خبر مربوط به عضویت خود در یکی از احزاب سیاسی اسپانیا را تایید کرد.

حزب غالب و برتر اسپانیا (PSOE) موسوم به حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا به سرپرستی و هدایت خوسه رودریگس ساپاترو، اکنون اکثریت نمایندگان در مجلس و کنترل کاخ نخست‌وزیری را در اختیار دارد؛ اما با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات ایالتی و شوراها، به نظر می‌رسد رقیب اصلی این حزب یعنی حزب مردم (PP) شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشد.
خوان لاپورتا که از محبوبیت فوق‌العاده‌ای در ایالت کاتالونیا برخوردار است، می‌تواند سوژه خوبی برای پیروزی یکی از احزاب رقیب دولت حاکم محسوب شود. به این منظور، حزب سوسیالیست ائوسکادی (کشور باسک) نیز با لاپورتا تماس گرفته و از او خواسته عضو این حزب شود.
این در حالیست که احزابی مانند سوسیالیست منطقه والنسیا، سوسیالیست جزایر بالئاریک و شاخه آزادی و دموکرات وابسته به حزب مردم نیز در تلاشند تا خوان لاپورتا نامزد آنها باشد.
حزب مردم که به احتمال زیاد رضایت مدیرعامل بارسا برای عضویت را جلب خواهد کرد، در سال 1976 تاسیس شد. از رهبران سرشناس این حزب می‌توان به خوسه ماریا آسنار و رهبر کنونی این حزب، ماریانو راخوی بری اشاره کرد.
این حزب اکنون 707 هزار عضو ثبت شده و رسمی دارد که در صورت جذب لاپورتا، آرای مردمی مخالف با پایتخت را نیز در چنگ خود خواهد داشت.
در این حزب دموکراسی مبتنی بر عقاید و ضوابط مسیحیت یک اصل است و تضاد جدی با هواداران ژنرال فرانکو (دیکتاتور و فاشیست سابق اسپانیا) و به طور کلی سلطنت‌طلبان دارد. مشکل اصلی حزب مردم این است که در سال‌های اخیر موضع شفافی در قبال گروهک تروریستی ETA از منطقه باسک نشان نداده است.
این در حالیست که اگر قرار باشد خوآن لاپورتا مانند الگوی سیاسی خود برلوسکونی وارد عرصه سیاست شود، اندیشه‌های خطرناک جدایی‌طلبانه خود را در مورد کاتالونیا به اجرا خواهد گذاشت و در آن صورت است که می‌شود سال‌های مبهم و مه‌آلودی را در عرصه سیاست پیش‌بینی کرد.
انتخاب یک مدیر ورزشی به جای یک رقیب کارکشته و سیاسی بستگی زیادی به سطح فرهنگ مردم و میزان پیشرفت علوم اجتماعی و سیاسی در جامعه دارد.

این همه در حالی است که برخی منابع خبری از تاسیس یک حزب جدید توسط خوآن لاپورتا نوشته‌اند و عقیده دارند که وی برای فرار از این انتخاب سخت و کنار گذاشتن چند دوراهی سرنوشت ساز یک حزب جدید تشکیل خواهد داد و نامش را کاتالونیای آزاد یا کاتالان مستقل خواهد گذاشت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد