مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

لیگ فوتبال ایران ، رکورد دار تغییر سرمربی

در حالیکه 14 هفته از نهمین دوره رقابت های فوتبال باشگاه های برتر فوتبال ایران باقی مانده است ،بیشتر تیم های لیگ برتری دست به تغییر روی نیمکت مربیگری خود زده‌اند که این اتفاق در سال های پیش کمتر دیده می شد.

 آمار نشان می دهد که حاشیه امنیتی برای مربیگری در ایران وجود ندارد و مدیران باشگاه ها بیشتر نتیجه گرا هستند تا آینده اندیش.این در حالی است که مدیران گاهی اوقات در انتخاب سرمربی دچار اشتباهات فاحشی می شوند و در نهایت اشتباه و ضعف خود را با تغییر کادر فنی پوشش می دهند.
 اگر روزگاری کشورهای عربی نماد تغییرات زود هنگام در فوتبال بودند اکنون فوتبال ایران این موضوع را به نام خود ثبت کرده است و هیچ کدام از لیگ‌های عربی این تعداد تغییر مربی را روی نیمکت های خود نداشته اند. بر کناری ده مربی در لیگ ایران آن هم فقط در یک نیم فصل آماری است که حتی در فوتبال آسیا بیسابقه بوده و هیچ لیگی در ایران تا این حد تغییر را در نیمکت‌های خود ندیده‌است.  بطوریکه لیگ فوتبال کشورمان در این زمینه رکورد دار تغییر مربی در آسیا به حساب می آید.
 این تغییرات از پنجمین هفته و از روی نیکمت شاهین بوشهر آغاز شد و حمید کللی فر نخستین قربانی لیگ و زلاتکو کرانچار هم آخرین قربانی آن بوده است.در فوتبال باشگاه های برتر ایران فقط 8 تیم بالای جدول مربیان خود را حفظ کرده‌اند که در این بین واعظی آشتیانی مدیر عامل استقلال با وجود فشارهای اخیر حاضر به برکناری صمد مرفاوی نشد و اینک به ثبات روی نیمکت تیمش اعتقاد دارد.
 در میان تیم های هشتم جدول به پایین فقط سایپا دست به تغییرات نزده و ابومسلم عجیب‌ترین تیم لیگ هم چهارمین مربی در یک نیم فصل را روی نیکمت خود نشاند. به طور حتم تغییرات مربی به همین جا ختم نمی شود و مدیران فوتبال ایران می توانند یک رکورد دست نیافتنی در فوتبال را در این فصل رقم بزنند. تغییراتی که همراه با هزینه خواهد بود و هر تغییر مربی هزینه بسیاری برای باشگاه ها به همراه خواهد داشت چرا که آنان باید دستمزد مربی و دستیاران اخراجی را به طور کامل پرداخت کنند و قرارداد جدید با مربی تازه و دستیارانش هم هزینه دیگری برای باشگاه خواهد داشت.
* نام مربیان برکنار شده و مربیان فعلی تیمها به شرح زیر است :
پیروزی؛ زلاتکو کرانچار ، علی دایی
ملوان ؛ محمد احمدزاده ، فرهاد پورغلامی
ابومسلم؛ پورمهدی – جانداری – کاظمی ، پرویز مظلومی
پاس ؛ علیرضا منصوریان ، اصغر مدیرروستا
مس ؛ پرویز مظلومی ، لوکا بوناچیچ
استقلال اهواز؛ خداداد عزیزی ، مجید باقری نیا
صبای قم ؛ محمد حسن ضیایی ، رسول کربکندی
فولاد خوزستان ؛ لوکا بوناچیچ ، مجید جلالی
راه آهن شهر ری ؛ ارنی برندتس ، مهدی تارتار

شاهین بوشهر ؛ حمید کللی فر، محمود یاوری


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد