مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

تیم ملی کاتالونیا برابر آرژانتین پیروز شد

تیم ملی کاتالونیا در دیداری دوستانه مقابل آرژانتین با نتیجه 4 بر 2 پیروز شد.


خوان لاپورتا بالاخره به آرزوی دیرینه خود رسید و زمین نیوکمپ ماکت جدایی کاتالان از اسپانیا را ترسیم کرد.

جدال دوستانه تیم ملی کشور کاتالونیا برابر تیم ملی کشور آرژانتین از 5 تلویزیون معتبر و رسمی جهان پخش شد تا به رسمیت نشناختن آن توسط فیفا هرگز به چشم نیامده باشد.
شاگردان یوهان کرایف موفق شدند با نتیجه 4 بر 2 برابر تیم ملی آرژانتین به پیروزی برسند و جشن بگیرند.
این جشن باشکوه و عجیب که بیشتر به جشن پس از صعود یک تیم به جام جهانی شباهت داشت قبل از آن که به خاطر پیروزی برابر تیم ملی آرژانتین باشد شیطنت‌های مقامات سیاسی کاتالونیا و شخص خوان لاپورتا را در خود به نمایش می گذاشت.

پیش از آغاز این بازی دردسرساز چند نمایش سنتی از تاریخ کاتالونیا اجرا شد و یکی از نوازندگان مطرح کاتالونیا با شنلی از پرچم کشور خود وارد چمن شد و سرود ملی این منطقه را نواخت.
نیوکمپ، ورزشگاه اختصاصی باشگاه بارسلونا حتی در نورپردازی هم بوی جدایی طلبی به خود گرفته بود و تماشاگران حاضر در این ورزشگاه تاریخی نیز دست به دست این مراسم داده و برای رسیدن لاپورتا به اهداف سیاسی خود سنگ تمام گذاشتند.
مثل همیشه روی دست نوشته‌های مردم شعارهایی مثل: "کاتالونیا، اسپانیا نیست "، " مرگ بر فرانکو " و "زنده باد کاتالونیا " دیده می‌شد.

برگزاری این دیدار آنقدر برای لاپورتا مهم بود که بازیکن بسیار خسته و نزدیک به مرز مصدومیت خود را به اجبار برای این بازی آماده کرد و اجازه نداد ملی پوشان اسپانیا پیراهن تیم ملی کاتالونیا را بر تن نکنند.
برای هر غیر کاتالونیایی دیدن این تصاویر بسیار عجیب و غیر قابل هضم بود، بازیکنانی که داخل یک مرز دو پیراهن ملی بر تن می‌کنند و دو سرود ملی گوش می‌دهند و لابد بازیکنان تیم ملی آرژانتین از خود می‌پرسیدند چگونه امکان دارد یا یک ویزا و یک بلیت مشابه دو بازی ملی متفاوت در یک خاک انجام شود.
مردم تصاویر چند بازیکن کشته شده بارسلونا در زمان ژنرال فرانکو را در دست داشتند و شاید پول خون آنها را از 4 نسل پس از آن روزها می‌خواستند.

در هر حال بازی با سوت آلوارس ایسکیردو کاتالونیایی آغاز شد و اتفاقی که نباید، رخ داد. سرود ملی پخش شد و دو پرچم در کنار هم آرام گرفتند، هرچند در این کشور حساسیت چندانی در این مورد نیست و تلاش می‌شود به این ماجرا نگاهی صرفا ورزشی صورت بگیرد اما این سئوال برای مخاطب غیر اسپانیایی بوجود می‌آید که چرا در روزنامه‌های صبح مادریدی حتی یک خبر هم از این بازی منعکس نشد اما روزنامه اسپورت کاتالونیا تمامی آن را پوشش داد.
در این دیدار لیونل مسی حضور نداشت و استراحت کرد و هیگواین رئال مادریدی نتوانست جای خالی او را زیر فشار شدید اهانت مردم کاتالونیا پر کند.

سرخیو گارسیا 44، بوخان کرکیچ 56، سرخیو گونسالس 70 (پنالتی) و مویسس اورتادو 76 برای کاتالونیا گلزنی کردند و گل‌های تیم ملی آرژانتین را پاستوره 63 و دی‌ماریا 72 وارد دروازه تیم ملی کاتالونیا کردند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد