مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

مستطیل سبز و توپ گرد

پیش بینی نتایج لیگ برتر ایران و لیگ های معتبر اروپا

هفته‌ی هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال

image 


در شروع نیم فصل دوم به مانند نیم فصل ابتدایی بازی حساس سپاهان و استقلال تعیین کننده خواهد بود. دیداری که از جهات مختلف می‌تواند لقب مهمترین دیدار فصل را از آن خود کند.

  در شرایطی که سپاهان با پیروزی هفته‌ی گذشته‌ی خود برابر پرسپولیس به مقام قهرمانی در رقابت‌های نیم فصل دست یافت، از پنج‌شنبه نیم فصل دوم با انجام یک بازی آغاز می‌شود. مسابقات این هفته در روزهای جمعه و شنبه ادامه پیدا خواهد کرد و دیدار حساس فولاد مبارکه سپاهان و استقلال تهران پایان بخش جذابی برای این هفته از رقابت‌ها خواهد بود.

   پنج‌شنبه؛ 12 آذر، ساعت 14

* استیل آذین – پاس همدان، ورزشگاه تختی تهران

استیل آذین که هفته‌ی قبل در دیدار خانگی برابر استقلال اهواز شکست خورد، می‌تواند از بازگشت ستاره‌ی خود به ترکیب خوشحال باشد. علی کریمی که به دلیل اخراجش از بازی با پرسپولیس هفته‌ی گذشته محروم بود، این هفته به ترکیب استیل آذین بازخواهد گشت تا این چنین حمید استیلی بتواند با فراغت بال بیشتری به فکر کسب سه امتیاز از این بازی خانگی باشد. پاس ،حریف این هفته استیل آذین که با اصغر مدیرروستا به نتایج خوبی دست یافته، هفته‌ی گذشته موفق شد در حضور 70 هزار تماشاگر تبریزی یک امتیاز مهم از تراکتورسازی بگیرد. کسب امتیاز از بازی با استیل آذین می‌تواند مردان مدیرروستا را برای ماندن در لیگ برتر امیدوار کند.

   جمعه، 13 آذر، ساعت 14

* مقاومت شهید سپاسی – پیکان قزوین، ورزشگاه حافظیه شیراز

مانند تمام هفته‌های گذشته مقاومت سپاسی جزو بالانشین‌های جدول است. مقاومت که از ابتدای لیگ نهم نتایج خیره کننده‌ای کسب کرد، فاصله‌ی چندانی تا صدر ندارد. اما، فعلا برای بازیکنان شیرازی رقابت با استقلال و استیل آذین که هر دو هم امتیاز با سپاسی هستند، اهمیت دارد. سه تیم 27 امتیازی رقابت تنگاتنگی در رده‌های چهارم تا ششم جدول دارند و بازی با پیکان که یک امتیاز بیشتر از سپاسی دارد، می‌تواند این بازی را یکی از مهمترین دیدارهای هفته کند. پیکان که هفته‌ی قبل موفق شد استقلال را از پیش‌رو بردارد، نشان داده که تیمی نیست که به همین راحتی‌ها قافیه را به سپاهان و ذوب آهن در صدر جدول ببازد.

* ابومسلم خراسان – استقلال اهواز، ورزشگاه ثامن الائمه

پس از برد هفته‌ی گذشته‌ی ابومسلم برابر مس، شور و شعف زیادی در اردوی این تیم به وجود آمد. امید به آینده پس از کسب نخستین سه امتیاز مهمترین فاکتور برای بازیکنان تیمی است که هنوز وضعیت مشخصی در کادر فنی ندارند. ابومسلم اعلام کرده که فرهاد کاظمی سرمربی تیمش است. اما، سازمان لیگ در جواب گفته که کاظمی را به رسمیت نمی‌شناسد. این وضعیت عجیب و غریب نمونه‌ی کوچک از شرایط نامتعارف این تیم مشهدی است. تیمی که با 11 امتیاز و هم امتیاز با فولاد در قعر جدول قرار گرفته است. از سوی دیگر استقلال اهواز شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند. مجید باقری‌نیا مربی بومی استقلال اهواز عملکرد خیره کننده‌ای داشته است. به طوری که این تیم در حال حاضر با 24 امتیاز تیم نهم جدول است و فاصله‌ی چهار امتیازی این تیم با تیم سوم جدول نشان دهنده‌ی شرایط خوب این تیم با سابقه‌ی اهوازی است.

* ملوان انزلی – شاهین بوشهر، ورزشگاه تختی انزلی

جدال تیم شمالی و جنوبی کشور می‌تواند از بازی‌های مهم این هفته باشد. ملوان که هفته‌ی عجیبی را پشت سر گذاشت، وضعیت مشخصی در کادرفنی ندارد. هنوز معلوم نیست که آیا محمد احمدزاده راضی به ادامه‌ی کار در ملوان است یا خیر. از سوی دیگر محمود یاوری قول داده که در نیم فصل دوم از شاهین بوشهر بهترین تیم ایران را بسازد. شاید این حرف سرمربی شاهین برای بالا بردن انگیزه‌ی بازیکنان تیمش باشد چرا که این تیم در کنار پاس، فولاد و ابومسلم از نامزدهای سقوط به دسته‌ی اول هستند.

* تراکتورسازی تبریز – صبای قم، ورزشگاه یادگار امام تبریز

کسی توقع نداشت که تراکتورسازی در خانه به پاس امتیاز بدهد. اما، این چنین شد. با این حال باز هم انتظار می‌رود که تراکتورسازی در بازی خانگی این هفته‌اش از حمایت هواداران پرشورش سود ببرد. هوادارانی که از تراکتورسازی تیمی ترسناک برای حریفان ساخته‌اند. رسول کربکندی هفته‌ی قبل در نخستین حضورش با صبا نتوانست به امتیازی دست پیدا کند. او امیدوار است با شناختی که از تیمش بدست آورده بتواند حداقل به یک امتیاز از بازی با تراکتورسازی دست یابد.

* سایپا کرج – ذوب آهن اصفهان، ورزشگاه انقلاب کرج

محمد مایلی‌کهن با بردی که هفته‌ی گذشته کسب کرد، منتقدانش را ساکت کرد. اما، او می‌داند که بازی با ذوب آهن هم حساسیت‌های خاص خودش را دارد. سایپا که فعلا با 20 امتیاز تیم دوازدهم جدول است، در شرایطی رودرروی ذوب آهن قرار می‌گیرد که حریفش دومین شانس قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر است. ذوب آهن که هفته‌ی قبل بدون حضور سرمربی‌اش به سه امتیاز کامل در بازی با ملوان رسید، این هفته هم فرصتی برای از دست دادن امتیاز ندارد. اگر آنها حتی دو امتیاز را هم از دست بدهند، شاید تاحدودی رقابت را در صدر جدول به دیگر حریفان ببازند و این خوشایند تیمی نیست که داعیه‌ی قهرمانی دارد.

* فولاد خوزستان – راه‌آهن شهرری، ورزشگاه اختصاصی فولاد

مجید جلالی هنوز نتوانسته تیمی بسازد که همه توقع دارند. این تیم که در نیم فصل اول با لوکا بوناچیچ نتایج ضعیفی کسب کرده، هنوز چوب آن نتایج را می‌خورد و قرار گرفتن در مکان هفدهم جدول را نباید به پای مجید جلالی نوشت. مصاف با راه‌آهن که این تیم هم وضع چندان خوبی ندارد، دیدار مهمی برای بازیکنان اهوازی خواهد بود. اگر فولاد می‌خواهد فاصله‌اش با دیگر تیم‌های جدول بیشتر نشود، باید سه امتیاز این بازی خانگی را بدست آورد. در غیر این صورت شاید فولاد را بتوان از نامزدهای اصلی سقوط به دسته اول دانست.

از سوی دیگر راه‌آهن با مربی هلندی‌اش از 18 بازی 17 امتیاز کسب کرده است و این تیم چهاردهم جدولی هم باید به فکر بیشتر کردن فاصله‌اش با قعر جدول باشد.

* پرسپولیس – مس کرمان، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 15

دو تیم شکست خورده هفته‌ی هفدهم در حالی رودرروی هم قرار می‌گیرند که اگر هر یک باز هم ببازند، شرایط بدتری پیش رویشان قرار خواهد گرفت. زلاتکو کرانچار که به حبیب کاشانی قول داده دیگر تیمش در تهران نبازد، باید در شرایطی روردرروی مس کرمان قرار گیرد که می‌تواند بابت بازگشت هوارملا محمد ،ستاره‌ی عراقی‌اش، خوشحال باشد.

مس کرمان هم هفته‌ی آرامی را پشت سر نگذاشت. پرویز مظلومی برکنار شد و مهدی محمدی جای او را در نیمکت مس گرفت. محمدی می‌خواهد ثابت کند که میدان دادن به مربیان بومی می‌تواند شرایط را برای تیم‌های شهرستانی بهتر کند. بازی با پرسپولیس می‌تواند شروعی تازه برای مس باشد. همان طور که استقلال اهواز با مربی بومی‌اش در تهران استقلال تهران را غافلگیر کرد و نخستین شکست را در کارنامه‌ی این تیم ثبت کرد.

   شنبه، 14 آذر، ساعت 14

* فولاد مبارکه‌ی سپاهان – استقلال تهران، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

گل بازی‌های این هفته، دیدار سپاهان و استقلال خواهد بود. دیداری که از جنبه‌های مختلف حساسیت فراوانی دارد. صمد مرفاوی سرمربی استقلال در غیاب مدیرعامل باشگاه استقلال چند روز مانده به دیدار برگشت تیمش برابر سپاهان جنگ روانی را کلید زد. او با متهم کردن داوران به جانب داری از سپاهان جدال تیمش را با سپاهان چند روز زودتر آغاز کرد.

از سوی دیگر امیر قلعه‌نویی که وفاداری‌اش را به صمد مرفاوی ثابت کرده در برابر صحبت‌های شاگرد سابقش سکوت کرد. سپاهان اگر در این بازی خانگی مثل بازی هفته‌ی گذشته برابر پرسپولیس سه امتیاز را کسب کند، تاحدودی می‌تواند نسبت به قهرمانی تیمش در لیگ نهم امیدوار باشد. اتفاقی که از امیر قلعه‌نویی "مرد لیگ" خواهد ساخت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد